Două avertizări legate de probleme tehnice la 60 de autoturisme Mazda au fost lansate prin sistemul de alertare publică folosit de Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor. Unele mașini pot genera accidentări grave, iar altele se pot aprinde „din senin“.
Mazda Motor Corporation a demarat o campanie de rechemare în service pentru 59 de autovehicule Mazda6 (GG si GY) fabricate în perioada 14.03.2005 – 09.04.2007 produse în uzina din Hofu și Hiroshima (Japonia), echipate cu airbag-uri TAKATA.
„În cadrul procesului constant de verificare a calității vehiculelor Mazda a fost detectată o problemă potențială privind declanșarea airbag-urilor șofer și pasager. Pe vehiculele vizate de campanie, expunerea continua la nivele ridicate de umiditate absoluta poate provoca declanșarea anormala a carcasei elementelor pirotehnice în caz de accident ce implică declanșarea airbag-urilor frontale șofer și pasager. Declanșarea și ruperea elementelor pirotehnice poate avea ca rezultat fragmente de metal ce pot lovi șoferul sau alți ocupanți ai vehiculului, rezultând în vătămări corporale serioase sau chiar moartea. Clienții vizați de această campanie vor fi informați în legătură cu această campanie, pentru a se prezenta cu vehiculele la un dealer autorizat în vederea instalării unor elemente pirotehnice noi la airbag-ul șofer și pasager. Durata reparației este de aproximativ 60 minute. Acțiunea va începe în 22 februarie 2017 și are ca limită de finalizare sfârșitul lunii iunie 2017“, se arată în informarea lansată de producător.
La alte 11 autovehicule Mazda, de astă dată Mazda 3 model BM Mexic (fabricate în perioada 24.09.2015 – 16.10.2015, produse în uzina din Mexic (MMVO) a fost detectată o problemă: datorită unei posibile deformări a rezervorului de combustibil, produsă în timpul procesului de fabricație, conducta de recirculare poate fi sudată (lipită) inadecvat de rezervorul de combustibil. Dacă această sudură se fisurează, poate apare o scurgere de combustibil, ceea ce poate avea ca rezultat un risc crescut de incendiu.
Clienții vizați de această campanile vor fi informați în legătură cu această campanie, pentru a se prezenta cu vehiculele la un dealer autorizat în vederea verificării sudurii (lipiturii) conductei de retur pe rezervor, a seriei lotului de fabricație rezervor și eventual pentru înlocuirea rezervorului în cazul în care sudura este neconformă. Durata verificării este de aproximativ 30 minute, iar dacă se impune înlocuirea rezervorului, aceasta ar putea dura aproximativ 3 ore. Acțiunea va începe în 16 februarie 2017 și are ca limită de finalizare sfârșitul lunii iunie 2017.
Geanina NICORESCU