Născută în Negulești, a creat Casa Toma la Milano
Elena Cristina Toma a plecat în Italia în urmă cu 15 ani ca să studieze în domeniul modei. Atrasă de capitala modei – Milano, s-a decis să rămână şi să îşi exprime pasiunea şi ideile în propria ei afacere. Brandul TOMA, o marcă de încălţăminte de lux, o face recunoscută, la cei 35 de ani, nu doar în Italia, ci şi în întreaga lume.
Născută în satul Neguleşti, judeţul Neamţ, un loc înconjurat de păduri şi plin de culoare, Cristina Toma s-a lăsat pătrunsă de farmecul acestui ţinut care i-a desăvârşit gustul pentru frumos şi culoare.
La 19 ani îşi exersa talentul în lumea modei într-un atelier din comuna Piatra Şoimului, afacere ce aparţinea unor oameni din Italia.
* Ucenică la celebra casă de modă Krizia
Cu ajutorul oamenilor de afaceri italieni de la Piatra Şoimului, Elena Cristina Toma se înscrie la Institutul de Moda Burgo din Milano.
Viaţa la Milano a însemnat pentru pietreanca noastră schimbarea obişnuinţelor şi a ritmului de viaţă. Oportunităţile de studiu şi de lucru au ajutat-o să îşi cultive pasiunea pentru modă. Bibliotecile din Milano i-au oferit puncte de plecare pentru creativitatea ei. La finalul studiilor a obţinut diploma de stilist de modă.
Stilul dobândit în urma studiilor de la Institutul de Moda Burgo din Milano, i-au deschis drumul spre celebra casă de modă Krizia. Aici Elena Cristina Toma a lucrat cu designerul Mariuccia Mandelli. S-a remarcat prin talent şi creatitvitate şi a ajuns asistenta personală a acesteia. În cei opt ani de zile cât a lucrat la Krizia a creat alături de designeri celebrii la 13 colecţii.
*De 5 ani are propria afacere – brandul TOMA
Experienţa acumulată în acest interval petrecut la casa de modă Krizia şi dorinţa de a-şi exprima caracterul şi propriile idei au ajutat-o să îşi dorească să aibă propriul ei business.
S-a orientat spre crearea de pantofi de lux, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Întrebată într-un interviu de ce a ales să creeze pantofi, designerul originar din Piatra Neamţ a mărturisit: „Încălţămintea contribuie la echilibrul şi starea debine a corpului. Pentru femei, pantofii sunt un obiect al dorinţei, iar pentru bărbaţi sunt un simbol al eleganţei”.
Brandul TOMA este prezent în 15 magazine din Italia şi în alte 30 de magazine din alte ţări. În Milano are un showroom unde primeşte clienţi din întreaga Europă şi colaboreză cu agenţi de peste tot din lume.
Preţurile unei perechi de pantofi sunt între 500 și 3.000 euro. Dar şi costurile pentru o colecţie sunt foarte mari între 50.000 de euro şi 100.000 de euro.
Materialele din care îţi realizează pantofii sunt foarte diverse: de la piele de crocodil şi cămilă, pănă la mătase şi dantelă franţuzească.
Pentru „a da viaţă” unei perechi de pantofi sunt necesare peste 200 de operaţii. Mai întâi studiază tendinţele, apoi urmează desenul, ajungîndu-se la definitivarea formei, tocului şi a celorlalte componente. Urmează ansamblarea. Aici meşteşugarii efectuează manual toate operaţiunile: tăiatul, cusutul, punerea în formă,montajul şi finisajul. Totul depinde şi de materialul folosit.
* Căutată de vedetele de la Hollywood
Prima colecţie, Elenea Cristina Toma a prezentat-o în anul 2009 în săptămâna modei de la Milano, la Festivalul de Film de la Veneţia, în cadrul unui spaţiu VIP.
Cu acestă ocazie produsele ei au fost apreciate de starurile prezente.
Designerul Cristina Toma se poate mândri că încălţămintea şi produsele firmei sale sunt purtate de artişti precum Nicolas Cage, Matt Damon, Michele Placido, Donatella Finocchiaro şi mulţi alţii.
La Roma, în anul 2010, Elenei Cristina Toma i s-a acordat Premiul pentru întreprinzătorii stăini din Italia. A fost un eveniment foarte important în cariera sa, care i-a dat forţa de a merge mai departe şi de a se impune cu brandul TOMA în lumea modei internaţionale.
Anul acesta, a participat în perioada 27 -30 septembrie 2013 la săptămâna modei de la Paris cu o nouă colecţie .
Lansarea pe piaţa din România este unul din proiectele de viitor, deoarece este vorba despre un produs de lux care cere multă atenţie şi mai ales un public care să ştie să deosebească între un produs comercial şi un produs realizat în întregime manual.
Elena Cristina Toma doreşte să investească în viitor nu doar în creaţiile sale, ci îşi doreşte să se extindă şi să îşi dezvolte afacerea.
Deoarece a ajuns la un număr anual de 3.000 de perechi vrea să îşi vândă creaţiile şi online. De asemenea, are planuri să vândă pantofii TOMA în Japonia şi în Rusia şi să îşi deschidă propriile ei magazine.
Piaţa de referinţă rămîne desigur cea italiană, unde de altfel s-a şi lansat.
Povestea designerului Elena Cristina Toma plecată de pe meleaguri nemţene şi ajunsă în capitala modei, a muzicii şi a culorii – Milano continuă. O muncă în care se învârte printre materile,culori şi forme. Acestea o ajută să îşi exprime pasiunea şi să-şi proiecteze creaţiile ce îi transmit personalitatea şi stilul.
Mihaela RACOVANU