Învățarea experiențială, practică, a fost mult timp proclamată de către psihopedagogi ca fiind un factor fundamental în pregătirea copiilor, pentru a avea dragoste de învățare pe tot parcursul vieții și pentru a obține performanțe.
Copiilor le este mai dificil să preia limba engleză dacă nu li se oferă tipul potrivit de experiențe, însoțit de sprijinul adulților.
Dar ce este “Învățarea experiențială / practică“ și de ce este benefică pentru copii atunci când învață engleza ca a doua limbă?
Descoperă în continuare ce este învățarea experiențială și cum funcționează diferite contexte pentru procesul de învățare a limbii engleze:
Ca filosofie și metodologie, învățarea experiențială încurajează profesorii să “se angajeze în mod intenționat cu elevii în experiență directă și reflecția concentrată pentru a crește nivelul de cunoștințe, pentru a dezvolta abilități și pentru a clarifica valorile”.
Învățarea experiențială / practică evidențiază experiența elevilor ca rol central pentru procesul de învățare. Mai exact, încurajează aportul personal, inițiativa și autodirecția în procesul de învățare. Activitățile încep cu accesarea experiențelor anterioare specifice ale elevilor și apoi se bazează pe aceste experiențe, pentru a construi un cadru de învățare unic pentru cerințele și stilul de învățare al fiecărui elev.
Învățarea prin experiență este, de asemenea, asociată cu învățarea prin acțiune, învățarea prin lucru și învățarea prin descoperire și explorare.
Sesiunile de limba engleză trebuie să fie distractive și interesante, concentrându-se pe conceptele pe care copiii le-au înțeles deja în limba lor de origine. În acest fel, copiii nu învață două lucruri, respectiv un concept nou și o limbă nouă, ci doar învață limba engleză pentru a vorbi despre ceva ce știu deja.
De exemplu, în cadrul unei tabere de engleza pentru copii, de pe site-ul Englezacopii.ro, prin activități practice diferite și prin experiența de a lucra împreună copiii sunt încurajați să dezvolte abilități lingvistice.
Cu încurajare și prin provocare cognitivă, ei își transferă în curând abilitățile de înțelegere “esențiale“ pentru a interpreta semnificația cuvintelor în engleză. Ei “prind” limbaj participând la o activitate împărtășită cu adulții și cu ceilalți copii de vârste similare. Mai întâi dau sens activității din context și apoi cuvintele capătă sens în limba engleza prezentată de adult.
De asemenea, pentru că fiecare copil este diferit, are nevoie să asimileze informație într-un stil propriu. Practic, copiii învață prin activități de joacă, fiecare activitate având rolul de a stimula diferite tipuri de inteligență. Deși este posibil să nu înțeleagă tot ceea ce aud în limba engleză, copiii înțeleg esența – adică înțeleg câteva cuvinte importante și descifrează restul, folosind diferite indicii din context pentru a interpreta sensul.
Conform ciclului de învățare în patru etape al lui Kolb, experiențele imediate sau concrete stau la baza observării și reflecției. Această reflecție este asimilată și distilată în concepte abstracte din care pot fi trase noi implicații pentru acțiune. Aceste implicații servesc drept ghiduri în crearea de noi experiențe.
În practică, învățarea experiențială, bazată pe proiecte și pe sarcini devine experiențială atunci când elementele de reflecție, sprijin și transfer sunt adăugate experienței de bază, transformând o activitate simplă într-o oportunitate de învățare.
De exemplu, împărtășirea unei cărți ilustrate în limba engleză, rostirea unei rime în limba engleză, acompaniată de ritm și mișcare, creează contexte adaptate diferitelor stiluri de învățare.
În concluzie, pentru a învăța o limbă străină este necesar să existe diferite medii de învățare. Activitățile educative trebuie să fie gândite pentru a se integra cu ușurință și pentru a completa preocupările de zi cu zi despre care copiii știu deja.
Sursa Foto: Pexels.com