Medicii de familie susțin că sunt furați la plata serviciilor

Covrig, Mihaela* „Multe dintre consultațiile nevalidate în timpul «picajelor» platformei informatice rămân… pierdute“, susține dr. Mihaela Covrig

Anunțul Casei de Asigurări de Sănătate conform căruia platforma informatică a sistemului de asigurări de sănătate, PIAS, indisponibilă de vineri, a fost repornită și este complet funcțională de duminică, a agitat și mai mult spiritele în rândul medicilor de familie. „Încărcarea online a serviciilor trebuie făcută în 72 de ore de la operarea în modul offline, astfel încât cine nu a stat în weekend să facă raportările online a muncit, efectiv, pe degeaba. Dar nu ar fi pentru prima dată. Toată săptămâna trecută am avut probleme, sistemul fiind operațional una din două zile, iar când mergea, puteam introduce trei consultații, iar la a patra se bloca. Am discutat și cu colegii mei și credem că, probabil, toate aceste blocaje constituie, de fapt, un sistem de economisire, nu unul de eliminare a fraudelor. Cei de la Casa Națională susțin că din septembrie, de când s-a introdus cardul de sănătate, scurgerile de fonduri din sistem s-au redus la jumătate. Dar de fapt este vorba de a-i nu plăti pe medici pentru toate serviciile prestate, a-i descuraja prin blocarea sistemului de raportare“, a afirmat dr. Mihaela Covrig, președinte al Asociației Medicilor de Familie din Neamț.

Dr. Covrig susține că și asistenții medicali au probleme la validarea serviciilor pe care le prestează prin contract cu Casa de Sănătate, ultimul exemplu concludent fiind chiar din garda de săptămâna trecută de la un centru de permanență. Asistenta prestase mai multe servicii de îngrijiri la domiciliu în domeniul paliativelor, iar sistemul nu i-a validat nicio intervenție, pe motive aberante, precum nerecunoașterea pacientului în sistem ca asigurat, deși fuseseră incluse dovezile necesare privind statutul acestuia.

Geanina NICORESCU