GAL „Ceahlău”: o nouă sesiune de proiecte

gal

* Termenul limită, 16 octombire 2013

De luni, Grupul de Acţiune Locală  „Ceahlău” a deschis o nouă sesiune de primire a proiectelor pentru accesarea fondurilor europene alocate pentru agricultură şi dezvoltare rurală, care se vor depune până în data de 16 octombrie 2013.

„În această perioadă sunt lansate la finanţare 4 măsuri, prin care se urmăreşte acoperirea sumelor rămase nealocate din sesiunile anterioare. Prin această acţiune urmărim să ne îndeplinim unul din obiectivele GAL -ului nostru, acela ca, până la 31 decembrie 2013, să avem atrasă în microregiune întreaga sumă publică nerambursabilă aprobată de Autoritatea de Management”, ne-a declarat Laura Ionel, manager proiect GAL „Ceahlău”.

Acum sunt vizate 4 mari domenii de activitate în care prot fi atraşi bani europeni, pentru realizarea de investiţii de interes public, dar şi din sectorul privat. Este vorba de fondurile europene alocate pentru încurajarea activităţilor turistice,  crearea şi dezvoltarea de microîntreprinderi în spaţiul rural, formarea profesională, informarea şi difuzarea de cunoştinţe, dezvoltarea satelor prin îmbunătăţirea serviciilor de bază pentru eonomia şi populaţia rurală. Primele 3 măsuri se adresează investiţiilor din sectorul privat, ultima este destinată primăriilor pentru promovarea investiţiilor de interes public.

Până acum, în cadrul GAL „Ceahlău” au fost contractate şi selectate 20 de proiecte, în valoare totală de 631.289 euro. Dintre acestea 10 se află în fază de implementare şi vizează investiţii de inters public ce urmează a fi realizate de primăriile Dămuc, Bicaz Chei, Bicazu Ardelean, Grinţieş, Taşca, Farcaşa, Hangu şi Borca. Celelalte 10 proiecte se află în faza verificării conformităţii şi eligibilităţii la finanţare, care se face de către specialiştii de la Oficiul Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit Neamţ.

Până în anul 2015, GAL „Ceahlău” are de cheltuit 1.736.280 euro, sumă ce reprezintă valoarea publică a proiectelor ce trebuie atrase în această microregiune.

Tina CONDREA