Caravana „PNDR vine în satul tău”

foto Caravana

Ultima cursă

*În Neamţ, traseul include 62 de localităţi

Cea de-a doua etapă a Campaniei de Informare „PNDR vine în satul tău”, oganizată de Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, va ajunge, joi, la final. Ampla acţiune de informare derulându-se  în perioada 4 septembrie-24 octombrie, timp în care Caravana va str[bate 62 de comune din judeţul Neamţ. Primul popas l-a  făcut la Mărgineni, iar ultimul va fi, joi, la Valea Ursului.

Până atunci mai are de străbătătut comunele Tupilaţi, Borca, Oniceni şi apoi Valea Ursului.  Localitate care va însemna şi „Punctul terminus” al celei de a doua etape a Campaniei de informare „Caravana PNDR vine în satul tău”, în județul Neamţ. Săptămânal, Caravana informativă „PNDR vine în satul ţău” a  trecut prin mai multe comune, de sosirea ei ştiindu-se, din vreme, în fiecare localitate unde era programată a poposi.

Campania de Informare „PNDR vine în satul tău” are ca principal scop creșterea indicelui de absorbție efectivă și corectă a fondurilor nerambursabile acordate prin PNDR, în sensul creșterii gradului de acuratețe și corectitudine a întocmirii cererilor de plată, precum și a cererilor de finanțare.

Un accent deosebit se va pune pe consilierea și sprijinul oferit beneficiarilor pentru derularea proiectelor pe care le implementează. Se va merge direct în punctele vulnerabile, cele aflate la limta dintre legal şi ilegal. Mai concret, promotorii campaniei vor discuta aplicat cu titularii proiectelor despre respectarea obligaţiilor contractuale şi evitarea neregulilor sau a fraudelor, cu evidenţierea clară a posibilelor consecinţe şi penalităţi; realizarea şi respectarea graficului de eşalonare al plăţilor efectuate prin PNDR; aspecte ale întocmirii şi respectării declaraţiei de cheltuieli; derularea procesului de achiziţie a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor; posibilităţile de dezvoltare durabilă a mediului rural.

„Confruntarea” din teren i-a oferit Agenţiei de  Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit  posibilitatea de a-şi autoevalua forţa de comunicare, modul în care se face înţeleasă în rândul beneficiarilor de fonduri europene. Un pas important pentru următorul val al  fondrilor europene, care vor fi alocate în perioada 2014-2010. Mai ales că se aude că vor fi alocări mai mari pentru agricultură şi dezvoltare rurală.

Tina CONDREA