* Preţul şcolarizării pentru obţinerea permisului de conducere va creşte cu cel puţin 300 de lei
Cât de curând, statul român va lăsa fără pâine, mii de instructori auto independenţi din toată ţara. Pe lângă falimentarea lor, şi cetăţeanul de rând va avea mult de suferit, căci şcolarizarea pentru obţinerea unui permis de conducere de categoria B va fi mai scumpă cu cel puţin 300 de lei. Prin acestă măsură, guvernanţii n-au pus la „zid” doar instructorii independenţi, ci şi şcolile mari, care vor rămâne fără banii pe care îi primeau de la instructori pentru cursurile de predare a legislaţiei.
Şi cum după punerea în aplicare a noii legi, puţini instructori îşi vor mai permite să-şi închirieze spaţii şi să-şi angajeze profesori de legislaţie, situaţia e cât se poate e gravă! Pe lângă aceste biruri, în 6 luni de la publicarea acestei dispoziţii în Monitorul Oficial, toate maşinile auto de pregătire trebuie dotate cu două camere de filmat. Una care să filmeze în faţă, şi alta în interiorul maşinii pe timpul cât ţine examinarea practică cu poliţistul. În plus, legea prevede şi aparat GPS, care să localizeze traseul efectuat.
”Din păcate, se urmăreşte falimentarea noastră, chiar dacă la mitingul organizat de instructorii independenţi la început de aprilie, în Bucureşti, ministrul Transporturilor ne-a promis că legea nu se va pune în aplicare”, ne-a declarat instructorul Marius Secară. „E păcat că s-a ajuns aici, căci toată lumea va avea de suferit. Noi că vom râmâne fără serviciu şi oamenii că vor scoate mai mulţi bani din buzunare pentru a face şcoala de şoferi. Până acum, eram afiliaţi de şcolile mai importante, unde elevii noştrii participau la cursurile de teorie. Achitam o anumită sumă şi toată lumea era mulţumită. După punerea în aplicare a acestei dispoziţii, suntem nevoiţi să închiriem propriile noastre săli, care să aibă angajaţi profesori de legislaţie şi medici. În plus şi birou de secretariat şi arhivă, iar pe lângă acest lucru, spaţiile trebuie să fie mari, conform cu noua legislaţie, care prevede ca acele încăperi să aibă o anumită suprafaţă pentru fiecare elev. În afară de acest aspect, statul român ne pune în cârcă şi dotarea maşinilor cu camere de filmat, iar acest lucru nu mi se pare corect, căci suspiciuni de corupţie nu sunt la adresa noastră, ci a poliţiştilor examinatori. Cine crede că aşa reduce corupţia se înşeală. Camerele nu pot filma şi pedalele vehiculului, unde are acces şi poliţistul. În fine, ca urmare a noilor prevederi, cred că în jur de 90 % din actualii instructori din Neamţ, vor fi nevoiţi să-şi înceteze activitatea”.
V. ANDRIEŞ