* Între 12 şi 14 februarie este programată o amplă acţiune de protest
* Organizatorii vor să blocheze activitatea şi să facă marşuri în Piatra Neamţ
Asociaţia Transportatorilor din judeţul Neamţ şi-a propus începând de marţi, 12 februarie, o amplă mişcare de protest la care vor participa toţi operatorii din transportul judeţean şi interjudeţean de pasageri cu excepţia unei singure firme ce nu este afiliată.
Acţiunea va consta într-un marş prin oraş la care vor participa 50 până la 75 de maşini de transport şi un miting cu pichetarea sediului Palatului Administrativ, între orele 8 şi 12, în perioada 12 – 14 februarie, inclusiv. Marşul va avea loc pe traseul strada Bistriţei – Bulevardul Republicii – Bulevardul Decebal – strada Mihai Eminescu – Piaţa Ştefan cel Mare – strada Alexandru cel Bun, ceea ce înseamnă că centrul oraşului va fi pur şi simplu blocat.
Potrivit adresei trimise Prefecturii Neamţ, de marţi, 12 februarie, până joi, 14 februarie, va fi sistată în totalitate activitatea de transport judeţean şi interjudeţean.
Ciprian Şerban, preşedintele Asociaţiei Judeţene a Operatorilor Nemţeni de Transport Rutier, a discutat ieri cu reprezentanţii Prefecturii şi ai Consiliului Judeţean Neamţ şi a depus la primărie o solicitare pentru obţinerea avizului necesar pentru marş.
Protestul va bloca practic întreaga activitate de transport în toate judeţele în care există filiale ale Federaţiei Operatorilor de Transport.
Principala nemulţumire a protestatarilor este schimbarea repetată a legislaţiei şi a condiţiilor de acordare a traseelor, mai ales că majoritatea operatorilor au investit bani pentru a-şi schimba parcul auto, astfel încât acesta să corespundă criteriilor cerute de lege, au pregătit dosarul pentru licitaţii pe legislaţia din 2012, iar acum statul vine cu alte cerinţe.
„Organizarea atribuirii traseelor judeţene şi interjudeţene, în baza actelor normative actuale, trebuie să ţină cont de aplicarea prevederilor regulamentului CE 1370/2007”, ne-a spus Cristian Şerban, preşedintele Asociaţiei Judeţene a Transportatorilor Neamţ. „Apoi, dorim adoptarea Ordinului 27/2010, prin care se stabileşte cadrul general privind activitatea de transport, ordin care nici acum nu a fost adoptat, în schimb a fost trecut prin transparenţă decizională, în toamna anului trecut. O altă revendicare se referă la reglementările privind pirateria. În perioada 20 -25 ianuarie, ar fi trebuit să aibă loc licitaţia pentru atribuirea de trasee judeţene şi interjudeţene, iar rezultatele ar fi trebuit publicate în data de 5 februarie. Însă, licitaţia a fost suspendată”.
În judeţul Neamţ măsura tensiunilor din rândul transporatorilor, dar şi interesele puternice existente în acest domeniu de activitate s-au făcut simţite în şedinţele Consiliului Judeţean Neamţ din ultima perioadă în care s-a discutat şi apoi, cu greu, aprobat Regulamentul şi caietul de sarcini ce cuprindeau şi traseele pentru transportul judeţean de călători.
La nivel naţional, au fost trei hotărâri de instanţă privind atribuirea traseelor judeţene şi interjudeţene, două din cele nouă criterii au fost suspendate de Curtea de Apel Bucureşti, în timp ce Tribunalele Galaţi şi Piteşti au suspendat integral ordinul. De aceea, toate licitaţiile la nivel judeţean au fost blocate.
În Asociaţia Judeţeană a Operatorilor Nemţeni de Transport Rutier, proporţia este de 80% transport persoane şi 20% transport marfă, 50 de firme din acest domeniu fiind afiliate.
Sa nu se mai planga transportatorii de conditiile impuse. Si asa nu se repecta legislatia. De ex. PatruPlus Trans are pe rutele Candesti si Tazlau niste jafuri de autobuze fara caldura si o aglomeratie de neinchipuit. Aici nu se mai sesizeaza nimeni ca acesti calatori/navetisti calatoresc ca niste animale. Cine face ordine in transportul din Neamt? Totul se obtine pe spagi grase-autorizatii, trasee,etc !
Politia, Protectia consumatorilor, Autoritatea rutiera , controlati autobuzele ce pleaca din localitatile rurale la 5,300 si 6,30 dimineata ! Sa vedeti in ce conditii mizerabile se calatoreste !
DE CE SE PLANG TRANSPORTATORI ? EI NU RESPECTA LEGEA :
NU DAU BILETE ,PT CA PATRONI AU DAT MASINILE IN LOCATIE IAR SOFERUL ESTE OBLIGAT SA ADUCA O SUMA DE BANI ALTFEL NU PRIMESTE SALARIU
SOFERI SUNT ANGAJATI CU 4 ORE PE ZI
LA TRANSMOLDAVIA FOLOSESTE SOFERI CARE SUNT IN SOMAJ