Simpozionul Naţional „Aspecte moderne în psihopedagogia specială”, ediţia a III-a

simpozion nationalCentrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Târgu Neamţ organizează Simpozionul – Concurs Naţional „Aspecte moderne în psihopedagogia specială”, ediţia a III-a. Manifestarea se doreşte a fi un demers pentru implicarea cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar într-un schimb de bune practici în domeniul psihopedagogiei speciale şi transmiterea experienţelor personale în lucrul cu elevi cu cerinţe educative speciale. Secţiunile şi tematicile propuse acoperă un areal vast din domeniul psihopedagogiei speciale, permiţând selectarea experienţelor în care s-au obţinut cele mai bune rezultate.

Evenimentul este structurat pe  3 secţiunii, după cum urmează: secţiunea I – Simpozion dedicat educatorilor, profesorilor/specialiştilor care lucrează cu elevi cu cerinţe educative speciale, pe tema „Educarea copiilor cu c.e.s. (deficienţe de intelect, deficienţe de vedere, deficienţe de auz, deficienţe locomotorii)”. La această secţiune pot participa cu cercetări, referate, articole sau alte lucrări educatorii, profesorii şi alţi specialişti implicaţi în educarea elevilor cu cerinţe educative speciale.

Secţiunea a II-a cuprinde un simpozion dedicat psihologilor, logopezilor, profesorilor şi altor specialişti care lucrează cu elevi cu c.e.s., pe tema „Terapii specifice pentru copiii cu cerinţe educative speciale (deficienţe de intelect, deficienţe de vedere, deficienţe de auz, deficienţe locomotorii). La această secţiune pot participa cu cercetări, referate, articole sau alte lucrări psihologii, logopezii, profesorii şi alţi specialişti implicaţi în activităţi terapeutice pentru elevii cu cerinţe educative speciale.

Simpozionul se va finaliza cu editarea şi publicarea lucrărilor în volumul cu ISSN „Aspecte moderne în psihopedagogia specială”, realizat în format electronic.

 

Concurs pentru elevii cu deficienţe de intelect

 

Cea de-a treia secţiune a evenimentului găzduieşte un concurs pentru elevi, la disciplina „Formarea abilităţilor de comunicare”, secţiune la care pot participa doar elevi cu deficienţe de intelect, respectiv elevi cu DMU (deficienţă mintală uşoară) din clasele a III-a – a V-a; elevi cu DMM (deficienţă mintală moderată) din cl. a V-a – a VIII-a; elevi cu DMS (deficienţă mintală severă) din cl. a VII-a – a X-a. Un profesor poate înscrie în concurs şi coordona maximum 3 elevi, indiferent de gradul de deficienţă al elevilor participanţi.

„Simpozionul Naţional «Aspecte moderne în psihopedagogia specială» constituie un prilej pentru prezentarea, dezbaterea şi diseminarea informaţiilor din domeniul psihopedagogiei speciale, iniţierea de noi contacte între specialişti, instituţii din ţară, crearea de parteneriate, promovarea creativităţii în învăţământul special românesc în conformitate cu standardele educaţionale europene, identificarea şi utilizarea de noi resurse alternative didactice, abordarea unor proiecte şi participări la programe europene”, consideră iniţiatorii activităţii.

Câștigătorii vor primi diplome cu premiile I, II şi III şi menţiune, pentru fiecare nivel în parte.

Pentru secţiunile I şi II, termenul limită pentru expedierea lucrărilor este data de 26 aprilie, în timp ce, pentru secţiunea a III-a, lucrările pot fi trimise până pe data de 27 aprilie.

Lucrările simpozionului se vor desfăşura în data de 8 mai, la sediul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Târgu Neamţ, str. Veniamin Costache nr. 5.

Irina NASTASIU