Reclamaţiile pentru pâinea acră, colectate de primării

baba la sat

* „Instituţiile încearcă să tot „externalizeze” serviciile”, crede Aurel Ciocănel

 

După ce a constatat că doar 10% din reclamaţiile depuse lunar la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului din Neamţ au semnatari din mediul rural, comisarul şef Vlad Ciurea susţine că a găsit soluţia pentru a echilibra balanţa:

„Pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor, vom încerca să încheiem protocoale cu primăriile, pentru ca funcţionarii de acolo să preia sesizările de la săteni şi să ni le trimită în format electronic, astfel încât să omul de rând să nu mai fie condiţionat de distanţa până în oraş”.

Comisarul Ciurea susţine că a discutat deja cu o parte dintre primari, iar aceştia s-au arătat interesaţi de colaborare. Nouă, unul dintre edili ne-a spus că ar avea o altă sugestie. „Mai bine ar veni cei de la Protecţia Consumatorilor o dată pe săptămână, să facă verificări şi să strângă reclamaţii; aşa ar fi ţinută sub control siguranţa alimentară în primul rând, că suntem la 100 de kilometri de oraş şi pe aici nu a venit nimeni, de când sunt eu primar. Pe vremea lui Ceauşescu era un asistent de la Sanepid care ne vizita constant, nu ca acum!”, ne-a declarat Geo Ovidiu Niţă, primar la Borca.

Supărarea edilului este cu atât mai mare în condiţiile în care toată treaba a rămas „pe umerii” a doar 6 funcţionari, aşa încât o atribuţie ar fi tot ce şi-ar mai putea dori: „Am de primit 35 de miliarde de lei vechi pentru calamităţi, dar nu doare capul pe nimeni; cei de la Drumuri Naţionale spun că ei nu au nici o treabă şi pentru nişte balast m-am chinuit să fac rost de bani şi am avut de depus hârtii peste hârtii, cei de la Apele Române zic şi ei că nu au nici o treabă cu marginea apei şi tot aşa, de am ajuns să cred că primăriile sunt percepute ca inamicul numărul unu al Statului Român”.

Un alt edil şef, Aurel Ciocănel de la Costişa, ne-a declarat că a sesizat un numitor comun la instituţiile deconcentrate: „Eu văd că instituţiile deconcentrate încearcă să tot „externalizeze” serviciile către… primării. Bucuroşi le-om duce toate… Chiar dacă personalul nostru se rezumă la 9 oameni din 16, cât prevede schema”.

Şeful CPC Neamţ este, însă, convins că înregistrarea reclamaţiilor şi trimiterea lor electronică nu-i va deranja foarte mult pe funcţionarii din primării: „Am avut o discuţie de principiul şi la nivelul prefecturii, să vedem cum putem formula această colaborare cu primăriile”.

 

 

Geanina NICORESCU