* Copiii nu au mai fost lăsaţi de părinți la şcoală * În ziua boicotului, părinţii au depus şi un memoriu la ISJ Neamţ * Elevul-problemă a fost mutat la altă şcoală
O stare conflictuală care trenează de luni bune la o clasă din Şcoala nr. 3 Piatra Neamţ, a fost rezolvată abia ieri, când scandalul s-a auzit până la Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ. Părinţii nu şi-au mai lăsat copiii la şcoală, alegând această variantă de boicot pentru a trage un semnal mare de alarmă cu privire la teroarea la care ar fi fost supuşi elevii de un coleg greu de stăpânit.
„Chiar din prima zi de şcoală au început problemele cu un băiat de familie bună, dar care a început să-şi bată colegii, să le ceară taxă de protecţie şi să-i ameninţe cu foarfecele; a încercat şi doamna învăţătoare să discute cu acest copil, cu părinţii lui, a stat cu el şi peste program, până la un moment dat, câd nu s-a mai putut. Elevul cu pricina a avut şi nota scăzută la purtare, dar noi de ce să rămânem cu el în clasă? Ce exemplu le dă copiilor noştri? Pentru siguranţa lor am decis să luăm atitudine”, ne-a declarat, ieri, unul dintre părinţiui celor 25 de elevi care ieri nu au mai fost lăsaţi la şcoală.
* Copilul se dă cu capul de pereţi, de tablă, umbă cu foarfece la el…
Totodată, comitetul de părinţi a depus un memoriu la Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ, cerând conducerii să ia atitudine, pentru că directorul Şcolii nr.3 Piatra Neamţ nu s-ar fi implicat suficient în detensionarea stării conflictuale.
„Un copil care cere taxă de protecţie şi ameninţă că mâine îl omoară pe cel care refuză să plătească şi faptul că merge cu un foarfece la el, e grav. Învăţătoarea, care este extraordinar de bună în ceea ce priveşte pregătirea profesională, de o săptămână plânge că nu are ce să-i facă, că acest băiat se scoală în timpul orelor, se dă cu capul de pereţi, cu capul de tablă… Chiar e un copil problemă şi cineva trebuie să ia atitudine”, ne-a spus alt părinte, îngrijorat că propriul său copil este obligat să vadă aşa grozăvii şi să trăiască în aşa teroare.
Inspectorul şcolar adjunct Gabriela Banu a afirmat că odată ce s-a depus un memoriu din partea părinţilor situaţia va fi analizată: „Nouă legea nu ne permite să facem vreo discriminare, să intervenim în managementul şcolii. Am luat act de ceea ce ne-au spus părinţii şi vom parcurge toţi paşii legali pentru a găsi o soluţie care să fie în avantajul tuturor. Pentru că nu discriminăm, dar nici nu punem în pericol siguranţa copiilor, siguranţa actului educaţional care se desfăşoară într-o şcoală. Din ce am înţeles, acel părinte promitea ceva, apoi acţiona altfel. În primul rând, atitudinea ţine de bunul simţ. Iar bunul simţ îl capeţi numai în familie. Pentru că un părinte are un copil, învăţătorul are în grijă 30”.
* Mama copilului este psiholog
Pentru rezolvarea situaţiei, într-un fel sau altul, a fost programată o şedinţă cu părinţii, la care să participe directorul şcolii şi un reprezentant al ISJ Neamţ, numai că această întâlnire a fost, în cele din urmă, anulată.
„S-a rezolvat, la modul că părinţii au ales să ceară transferul”, ne-a spus Marinela Şoimaru, directoarea Şcolii nr. 3 Piatra Neamţ. Deci, de mâine se intră la cursuri; situaţia a revenit la normal”. Din punctul său de vedere, situaţi a fost gestionată corect până acum, însă faptul că povestea a culminat cu transferul copilului este nu o rezolvare a situaţiei, ci o pasare spre altă unitate de învăţământ.
„Până acum, părinţii au refuzat să înţeleagă că problema provine de la copilul dumnealor. Noi am luat măsurile care decurgeau din regulamentul de ordine interioară, toţi paşii au fost parcurşi. Regulamentul prevede, în ordine, sancţiunea verbală, respectiv mustrarea, mustrarea scrisă, care a fost înmânată părinţilor sub semnătură. În consecinţă, calificativul acestui copil la purtare, pe primul semestru a fost diminuat. Cam acestea sunt sancţiunile prevăzute de regulament pentru elevii de clasele I-IV. S-a apelat şi la psihologul şcolar. Părinţii au acceptat, dar a mers abia din noiembrie. Mama copilulului este psiholog. Noi am cerut în repetate rânduri un diagnostic pentru acest copil, însă părinţii nu au venit cu aşa ceva. Iar psihologul şcolii nu poate da diagnostice. A făcut doar recomandări părinţilor, dar orice corectare de acest fel este de lungă durată. Sperăm că la şcoala unde a fost mutat se va acomoda. El a venit într-un colectiv nou şi se pare că nu s-a acomodat regulilor colectivului respectiv. Consider că e o problemă de adaptare până la urmă. Sigur că ştiu la ce şcoală a plecat acest copil, dar nu cred că e bine să spun”.
Nici noi nu suntem în măsură să punem diagnostice şi de aceea nu facem decât să cităm părerea specialiştilor, pe baza unor simptome:
Conform celei mai recente versiuni a lucrării „Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders2(DSM-IV-TR)” exista 3 modele comportamentale care indica ADHD. Aceste persoane pot fi consecvent neatente sau pot fi mult mai impulsive şi mai hiperactive decât cele de vârsta lor. Uneori aceste trei caracteristici pot coexista. Copiii hiperactivi sunt tot timpul pe punctul de plecare, tot timpul în miscare. Tot timpul ating lucrurile din jurul lor, se joaca cu ele şi vorbesc incontinuu. Statul la masă, la şcoală în bancă sunt sarcini extraordinar de dificile. Copiii impulsivi nu-şi pot stăpâni reacţiile imediate şi acţionează înainte de a gândi. De cele mai multe ori, vor face gafe memorabile sau îi vor jigni pe cei din jurul lor. Frecvent se poate întampla să-şi lovească prietenii de joacă sau să le ia jucăriile cu violenţa. Chiar şi temele pentru acasa pot fi o problemă pentru ei.. Acest gen de comportament se dezvoltă pe mai multe luni, alternând impulsivitatea şi hiperactivitatea cu neatenţia.
Locul ideal pentru a descoperi această afecţiune este şcoala.
Geanina NICORESCU
:)))) Și s-a rezolvat problema prin mutarea la altă școală! :))) Gata, copilașul acela se simte mai bine, mămicile (toate) sunt fericite, tăticii au motive de mândrie, direcțiunea Școlii 3 poate răsufla ușurată, problema a fost rezolvată! Prin aruncarea „pisicii” în curtea vecinului (pun pariu că vecinul e mai modest).
Bravooo! Felicitări, ISJ, Școala 3 și psihologului școlar pentru felul în care au „manageriat” problema!!!
te-ai gandit poate ca fost mutat la o scoala cu capacitati de educare mai apropiate de necesitatile acestui copil?
daca mama acestui copil care este psiholog , nu reusit sa-si indrume propriul copil asa cum trebuie…ce asteptari sa mai ai de la psihologul scolar.
Sper ca nu va fii mutat la scoala 10 pentru ca va iesi un scandal si mai mare decat la scoala 3; vad ca este in obiceiul ISJ-ului ca sa mute la scoala 10 pe copii de clasa I pe care nu ii vor celelalte scolii. Sper ca ISJ-ul sa gaseasca alta solutie!!!!
cadrul didactic este atat de competent incat nu reuseste sa integreze un elev nou in colectivul clasei.Nota zece prentru profesionalismul ei
in atentia prea minunatei ziariste copii cu ADHD trebuie sa fie integrati in scolilede masa.Iar din cate stiu doamna v-au fost aratate astazi documentele medicale ale copilului, iar diagnosticul nu este de ADHD asa cum sugerati d-voastra
Eu as evalua(psihologic) cu mare atentie parintii acestui copil (in special mama) …si pe urma as arunca cu pietre in ceilalti.
Din cate stiu acestui copil i-a fost cautat in mod special un „evaluator” maleabil tocmai pentru a nu fi considerat cu probleme.
Ce vina au ceilalti copii(colegi) si parintii lor daca mama acestuia in loc sa accepte realitatea cauta doar sa dea vina pe ceilalti.
Cum sa-l ajute scoala(cadrele didactice) daca insasi mama acestuia nu vroia acest lucru.
Ma intreb daca voi ati fi in locul parintilor colegilor acestui copil si in fiecare zi ati sti ca al vostru copil ar (putea) fi lovit ,amenintat,deranjat de la lectii, ce ati face!?
Va spun sigur ca moralitatea voastra de comentatori pe siteuri ar pali in fata realitatii!
Sc.Nr 3 are mai multi copiii problema.Este unul in clasa a V-a A care este dezastru……A tot fost plimbat de la o clasa la alta.Problema nu s-a rezolvat.Acum,ce vina au parintii celorlalti elevi?De ce trebuie sa traiasca cu stresul ca in fiecare zi de scoala copilul lor se afla in pericol?
Din pacate, incompetenta, care se regaseste la toate nivelurile in Romania actuala, nu putea sa ocoleasca si invatamantul si mai ales Scoala Nr 3 si mai ales conducerea acestei institutii.
Nu avem fonduri, nu avem personal sufficient, nu avem spatiu suficient, etc…, cuvinte pe care le auzim in fiecare zi de la personalul care trebuie sa asigure educatia copiilor nostri.
De ce nu avem toate astea? Cuvantul de ordine este INCOMPETENTA! In Romania nu sunt promovate valorile ci pilele, cunostintele etc… Ce sa mai spunem de recentele rezultate la simulari… Cuvintele sunt de prisos…
Fost elev al Scolii Nr 3 Piatra Neamt.