* Elevul de a XI-a prins cu „ocaua mică” este de la Liceul cu Program Sportiv Piatra Neamţ * Colegii lui au trebuit să comenteze ce impact au reţelele de socializare asupra lor * Cei de a XII-a au argumentat importanţa călătoriilor în formarea personalităţii
Peste 8.000 de elevi ai claselor a XI-a şi a XII-a din judeţul Neamţ au participat, ieri, la simularea examenului de Bacalaureat la Limba şi LIteratura Română. Numărul absenţilor nu a fost semnificativ, însă evident au chiulit mai mulţi elevi de a XI-a (280) decât de clasa a XII-a (181), cei mai mici considerând, probabil, că mai au timp destul să se pregătească. Şi eliminările din examen au avut loc tot la o clasă de a XI-a. Cu toate că toată lumea a fost infomată că nu are voie în clasă cu telefon mobil, un elev al Liceului cu Program Sportiv din Piatra Neamţ a nesocotit această regulă şi a avut de suferit. Profesorul supraveghetor l-a data afară din clasă după ce a auzit că elevului îi sună telefonul.
„Eliminarea nu-l va afecta pe elev în sensul că teza reprezintă o simulare de examen, însă evident este un semnal de alarmă pentru el şi pentru toţi elevii care poate încă mai cred că Bacalaureatul este o joacă”, a precizat inspectorul şcolar general adjunct Gabriela Banu, din cadrul ISJ Neamţ.
Cât priveşte subiectele de la simularea examenului de Limba şi literatura română, acestea au fost structurate pe câte trei cerinţe mari, fiecare notată cu câte 30 de puncte şi 10 puncte din oficiu. Elevii de clasa a XI-a de la profilul real au avut de răspuns, la primul subiect, mai multor cerinţe pornind de la un fragment din nuvela „Margărita” de Vasile Alecsandri. La subiectul al II-lea, liceenii au avut de elaborat un text de tip argumentativ, de 150-300 de cuvinte, despre „impactul reţelelor de socializare asupra tinerilor”. Dacă ar fi să judecăm după răspunsurile pe care ni le-au dat elevii intervievaţi la ieşirea din examen, s-ar putea spune că tinerii sunt pe deplin conştienţi că aşa-zisa socializare virtuală are părţi bune dar şi negative, însă evident că majoritatea a scris ce a ştiut că „dă bine” în faţa corectorilor…
Subiectul al III-lea a avut ca cerinţă redactarea unui eseu de 600-900 de cuvinte în care să fie prezentate „particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată”. Partea de gramatică i-a lăsat „perplex” pe mulţi dintre elevi, după propriile lor spuse.
Aşa cum se va întâmpla şi la examen, şi subiectul pentru clasa a XII-a a fost structurat în trei părţi, un text la prima vedere pe baza căruia elevii au avut de răspuns la câteva întrebări, redactarea unui text argumentativ într-un număr limitat de cuvinte şi de redactat un eseu în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat din opera scriitorului Liviu Rebreanu. Pe baza fragmentului, elevilor li s-a cerut ăă numească sinonime la mai multe cuvinte, să explice rolul virgulei într-o propoziţie, să menţioneze câteva motive literare şi modalităţi de caracterizare a unui personaj, dar şi să comenteze o secvenţă din text.
Cel de-al doilea subiect le-a propus elevilor să redacteze un text argumentativ despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor.
Rezultatele vor fi afişate în data de 14 martie şi vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ.
Geanina NICORESCU
Oare cand ii va suna telefonul si lui Stan?????