Profesori – „mamă şi tată” pentru elevi

elevi

* Copiii provin din familii de la periferia oraşului şi a societăţii

Profesorii Şcolii nr. 2 Bicaz implică elevii într-un proiect de anvergură, prin care îşi propun reducerea  absenteismului, crearea şi dezvoltarea unui climat familial pentru elevii cu părinţi plecaţi peste hotare şi, totodată, formarea intelectuală a acestor copii şi insuflarea deprinderii de a fi cooperanţi şi toleranţi.

„Şcoala nr.2 Bicaz este situată la periferia oraşului, într-un mediu defavorizat, cu o populaţie dezavantajată din punct de vedere socio-economic, iar acest lucru se răsfrânge asupra tinerilor şi elevilor din comunitate”, a precizat profesorul Moraru Hortenzia, coordonatorul proiectului.

Părinţii copiilor care frecventează Şcoala gimnazială nr. 2 Bicaz sunt, în majoritate, fie casnici, fie au plecat peste hotare, la muncă. Nivelul educaţional al elevilor este destul de slab, aşa încât şcoala şi-a luat angajamentul de a suplini şi educaţia din familie, ba chiar de cele mai multe ori afecţiunea părinţilor.
Beneficiarii acestui proiect vor fi elevii clasei a V-a, dar şi părinţii ori bunicii care-i cresc.

Activităţile proiectului, care va fi derulat pe tot parcursul anului şcolar 2013-2014, vor fi atât şcolare cât şi extraşcolare şi vor cuprinde consiliere, acţiuni de protejare a mediului înconjurător. Printre obiectivele proiectului se numără şi diminuarea fenomenului violenţei pentru elevii cu probleme de comportament prin activităţi ecologice şi sociale. Din proiect fac parte 8 activităţi, respectiv „Şi iată că am progres”, „Micii artişti”, „Getting to know each other”, „SOS fără violenţă!”, „Călătorie în lumea imaginaţiei”, „Pentru noi contează mediul în care trăim”, „Să vedem ce, cât şi cum”, „Sigur, împreună am reuşit!”.

Programul de remediere şcolară conţine activităţi teoretice şi de formare de priceperi şi deprinderi, care le au elevilor încredere în forţele proprii şi îşi pot exprima deschis opinia. Astfel, copiii vor fi motivaţi să răspundă la ore, să fie mai activi şi vor căpăta stimă de sine.

La sfârşitul proiectului,colectivul profesoral va realiza o revistă care va cuprinde toată activitatea desfăşurată în cadrul proiectului. Prin activităţile derulate, cadrele didactice doresc să-i facă pe elevi să se simtă ca într-o mare familie, „familia şcolii”, drept pentru care proiectul se intitulează „Şcoala- Familia mea”.

 

Geanina NICORESCU