Peronul haltei Bistriţa – şerpi şi bălării

gara 2

*Moartea pândeşte la calea ferată Vaduri

*Primarul Ioan Rotaru arată cu degetul spre cei de la CFR

Ieri, peronul gării Bistriţa. Un şuierat ascuţit şi insistent şi-a făcut loc printre şinele fierbinţi – anunţând venirea trenului personal, Bicaz-Bacău. În staţia pietruită, o singură persoană aştepta prin bălării să urce în vagon. La puţin timp după ce maşinăria uriaşă s-a oprit din mers, a coborât un lucrător în uniformă albastră şi a dat semnalul de plecare. În liniştea de moment, doar vântul mai mişca firele de iarbă şi o tablă pe care era scris „Halta Bistriţa Neamţ”. Apoi, încetul cu încetul, roţile grele din metal s-au pus în mişcare, iar trenul a plecat din staţie. Din curiozitate, m-am uitat prin cele două vagoane trase de locomotivă, şi am văzut doar câţiva pasageri. Aceştia, răsfoiau ziare ori mâncau seminţe. Fără alte comentarii, am făcut stânga împrejur şi am plecat spre partea din faţă a gării, acolo unde cu mulţi ani în urmă, în fiecare zi, zeci de persoane îşi aşteptau rândul pentru a cumpăra biletul de călătorie. Acum, toate uşile sunt încuiate, iar pânzele de păianjen şi fluturii nocturni, sunt singurii stăpâni ai locului.

Vinovaţi de cele întâmplate sunt aleşii poporului, care în loc de privatizare şi rentabilizare, au ales calea cea mai simplă: concedierea personalului CFR. Fapt care şi-a lăsat amprenta nefastă prin aceste locuri, şi nu numai. Din păcate, în zonă, nu doar gara a fost afectată de nepăsare, ci tot terasamentul, unde cândva, se făceau manevre pentru deplasarea şi staţionarea vagoanelor de marfă. Acum, cât priveşti cu ochii, printre şinele de cale ferată au năpădit buruienile şi spinii, loc numai bun de adăpost pentru şerpi, câini sau alte animăluţe.

Nici Ion Rotaru, primul edil al comunei Alexandru cel Bun, n-are o părere tocmai bună despre zona împricinată: ”Eu am făcut destule adrese către cei de la CFR pentru a întreţine aşa cum se cuvine aceste terenuri, mai ales zonele de trecere la nivel cu calea ferată. Şi mă refer la drumul de la intrarea în Vaduri, cum faci stânga de pe DN 15, şi mergi spre Hidrocentrala Vaduri. Cum acolo nu mai sunt bariere, şoferii trebuie să se asigure temeinic pentru a nu se produce accidente grave, aşa cum au mai fost de-a lungul anilor. Au fost destule cazuri nefericite, când trenul a zdrobit maşini şi au murit oameni. Din păcate, în zonă, vizibilitatea este destul de redusă, în special din cauza copăceilor crescuţi lângă şinele de cale ferată. Şefii de la CFR, au spus că e datoria noastră să întreţinem aceste locuri, însă noi nu avem această îndatorire. În urmă cu 3 ani, am pus eu oameni să curăţe zona. E cazul să se implice şi dânşii pentru rezolvarea cât mai rapidă a acestei probleme”.

V. ANDRIEŞ