În premieră: Planificări online pentru transcrierea certificatelor cetățenilor străini, care redobândesc sau obțin cetățenia română

Vești bune pentru moldovenii de dincolo de Prut care au redobândit cetățenia română, respectiv străinii cărora li s-au acordat cetățenia și vor să-și transcrie certificatele/extrasele de stare civilă, a extraselor multilingve, care n-au cerut niciodată domiciliu în România, fiindcă de la începutul lunii iulie sunt șanse mari pentru punerea în funcție a sistemului de planificare online.

“Pe lângă noul sistem de planificare pentru străini, care sperăm că va fi funcționl de la întâi iulie 2018, reamintim cetățenilor că există posibilitatea programării online pentru depunerea cererilor pentru obținerea actelor de identitate și de stabilire a reședinței, care s-a pus în funcție din data de 23 octombre 2017. Astfel, cetățenii cu domiciliul în municipiul Piatra Neamț și locuitorii celor 14 comune arondate Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Piatra Neamț, respectiv Alexandru cel Bun, Bârgăuani, Bodeşti, Dobreni, Dochia, Dragomireşti, Dumbrava Roşie, Girov, Gârcina, Mărgineni, Negreşti, Pângăraţi, Ştefan cel Mare şi Tarcău pot să se planifice online pentru depunerea cererilor, prin care să solicite eliberarea actului de identitate ca urmare a expirării celui anterior, modificării datelor de stare civilă, anulării documentului, schimbării sexului, modificării fizionomiei, precum şi în cazul preschimbării buletinelor de identitate, respectiv eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorării actului de identitate deţinut anterior și eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a schimbării domiciliului, schimbării denumirii străzii sau renumerotării imobilelor. Pentru situaţiile enumerate mai sus, cererea de eliberare a unui nou act de identitate se poate depune şi pe bază de procură specială. Totodată, se pot programa online şi persoanele care solicită eliberarea primului act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani, respectiv la eliberarea primului act de identitate după împlinirea vârstei de 18 ani, la înscrierea pe actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei și la eliberarea unei cărţi de identitate provizorii pentru persoanele care nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate”, ne-a declarat Loredana Popescu, șefa Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Piatra Neamț. Programul planificărilor Planificările online se fac pe pagina de internet a Primăriei municipiului Piatra Neamț: www.primariapn.ro, la secțiunea Programare Online Evidența Persoanelor. Cetățenii care se planifică online vor depune actele la ghișeul nr.1, din incinta Mall Forum Center, la nivelul 2. Programul de lucru cu publicul la acest ghișeu va fi în zilele de luni, marţi și joi, între orele 8.30 la 12.30, iar miercuri, între 14 și 18. Vineri nu se fac planificări la acest ghişeu. Celelalte ghişee din cadrul serviciului vor funcţiona după următorul program: ghișeul nr.2 primiri documente: luni, marţi şi joi de la 8.30 la 15.30, miercuri între 8.30 și 18, iar vineri între 8.30 și 12.30. Ghișeul nr.3 eliberări acte : luni, marţi şi joi între 8.30 și 16.30, miercuri între 8.30 și 18.30, iar vineri între 8.30 și 12.30,iar după-amiază între 14.00 și 16.30.

V. ANDRIEȘ