Evitaţi sistarea energiei electrice

Întârzierile la plata utilităţilor îi costă pe nemţeni în plus, prin aplicarea penalităţilor şi, în cel mai rău caz, prin suportarea unor taxe de reluare a serviciilor. Anul trecut, 3.600 de nemţeni au fost deconectaţi de la utilităţile asigurate de E-on, care a luat această măsură faţă de cei care au depăşit scadenţa şi perioada de graţie acordată de furnizorul de energie electrică şi de gaze naturale. „Conform legislaţiei actuale, pentru reluarea alimentării cu gaz sau energie electrică, pe lângă plata facturilor restante şi a penalităţilor aferente, consumatorii trebuie să achite în plus, în medie, circa 500 de lei. Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale şi a energiei electrice este o măsură de ultimă instanţă pe care compania este nevoită să o aplice şi care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului”, spune Corneliu Zaiţ, specialist comunicare E-on România. La nivel naţional, 58.000 de români au fost deconectaţi de la sistemul de energie electrică şi gaze, anul trecut, după ce au depăşit toate termenele la plata facturilor.

Informaţii despre facturi şi solicitarea reluării utilităţilor pot fi făcute zilnic, la sediul centrelor de relaţii clienţi, între orele 8,30 şi 17,30, sau la numerele de telefon 0801000366 pentru consumatorii de gaze naturale şi respectiv 08010009339 pentru consumatorii de electricitate.  Termenul legal de plată a facturilor este de 45 de zile în cazul consumului de gaz metan şi 60 de zile la energia electrică.