Astăzi, cei mai mici dintre elevii supuși Evaluării Naționale vor susține proba scrisă la limba română. Cei peste 4.000 de copii de clasa a II-a din județul Neamț vor fi testați și la matematică, evaluarea la această materie fiind programată pentru data de 9 iunie. Elevii vor ava la dispoziție câte 30 de minute pentru rezolvarea subiectelor. Subiectele vor fi împărțite de un profesor care nu predă la clasa respectivă, se arată în metodologie.
Ulterior, lucrările elevilor vor fi corectate în școala pe care o urmează, chiar de către profesorii de la școala respectivă. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învățământ este insuficient, vor fi relocate cadre didactice din alte școli. Rezultatele obținute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei și vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților sau a reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
Elevii claselor a VI-a au dat startul Evaluărilor Naționale din acest an la sfârșitul lunii aprilie. Pentru aceștia, timpul alocat fiecărei testări a fost de 60 de minute. Evaluarea la limba română și comunicare a fost susținută de 4.598 elevi din județul Neamț. Subiectele au fost concepute după modelul testelor internaționale PISA, care își propun alinierea învățământului românesc la cel european. Practic, testele PISA implică gândirea logică și nu se bazează pe învățarea mecanică, scopul lor fiind acela de a reflecta nivelul real de pregătire al elevilor. Potrivit elevilor de clasa a VI-a care au susținut Evaluarea Națională, la proba la matematică și științe, subiectele au fost mai degrabă exerciții de atenție și de aplicat formule. Mai mult, aceștia admit că exercițiile au fost legate de ce au studiat în acest an școlar, iar profesorii au făcut pregătire cu ei în ultimele două săptămâni. În ceea ce privește proba la limba română și comunicare, aceștia au spus că nu a fost un examen greu. Potrivit profesorilor examenul s-a axat în jurul întrebărilor de tip argumentativ, de justificare și de asociere.
Și elevii claselor a IV-a au participat la Evaluarea Națională, urmând ca rezultatele să fie făcute publice în curând, pe toate site-urile inspectoratelor școlare județene.
Geanina NICORESCU