Cum înlocuiesc o plăcuță de frână și frânele cu tambur la mașina mea?

Frânele sunt esențiale pentru siguranța oricărui vehicul. Pentru fiecare automobilist, cunoștințele despre dispozitiv și diferitele aspecte ale funcționării sistemului de frânare nu vor fi de prisos.

Astăzi, există două tipuri de plăcuțe de frână:

Urmând exemplul mecanismelor cu discuri, frânele cu tambur sunt formate din două plăcuțe și un piston. Părțile suplimentare ale dispozitivului constau dintr-un regulator de frână, arcuri, plăcuțe de fricțiune, un mecanism de frână de mână, o frână de parcare cu pârghii și un scut de frână.

Adesea, frânele cu tambur au o funcție de frânare automată. Într-un astfel de sistem, plăcuțele intră în contact cu dispozitivul tamburului, ceea ce determină apariția blocajului. Mașinile instalează tamburi în față și discuri în spate. Este această combinație care este considerată bugetară în producție și întreținere. Dar sistemele cu tambur sunt mai complicate din punct de vedere structural decât cele cu disc, din cauza numărului mai mare de piese.

O frână cu tambur este formată din mai multe componente, cum ar fi un cilindru de frână sau plăcuțele de frână. Cilindrul de frână este responsabil pentru activarea plăcuțelor de frână astfel încât acestea să se preseze pe tambur. Acestea fac acest lucru deschizându-se pentru a se putea freca de interiorul tamburului de frână. În acest fel se produce frânarea.

Materialul plăcuțelor de frână este o placă cu o căptușeală de fricțiune care este fixată în siguranță într-o formă specifică. Materialul garniturii de fricțiune se distinge prin refractaritatea sa, clasa de temperatură – temperatura de lucru a plăcuțelor. Pentru mașinile standard, pragul de temperatură este mult mai mic decât pentru mașinile sport. Dacă plăcuțele nu sunt încălzite la temperatura de funcționare, coeficientul de frecare va scădea, ceea ce va duce la o uzură rapidă. Durata de viață a plăcuțelor de frână, temperatura de funcționare, eficiența de frânare și starea discului de frână depind proporțional de materialul din care este fabricată plăcuța.

Probleme posibile, selectarea și înlocuirea tamburului

1.Frânarea a devenit mai puțin eficientă, distanța de frânare a crescut.

2 Mașina vibrează puternic în timpul frânării.

3. Se simt trepidații în volan și în pedala de frână. 4.

4. Scârțâit puternic sau zăngănit puternic la frânare.

Uzura sabotului de frână la frânele cu tambur poate fi detectată printr-o gaură din interiorul scutului de frână. Atunci când plăcuțele de fricțiune ating o anumită grosime, plăcuțele trebuie înlocuite.

Dacă materialul de fricțiune a fost aplicat pe plăcuță cu un adeziv, se recomandă înlocuirea acestuia atunci când materialul are o grosime de 1,6 mm. Dacă plăcuțele de fricțiune sunt plasate pe nituri, acestea trebuie înlocuite atunci când grosimea materialului este de 0,8 mm.

Plăcuțele uzate pot lăsa caneluri în tambur și chiar pot deteriora tamburul dacă le folosiți pentru o perioadă lungă de timp.

Dacă tamburul trebuie înlocuit, alegeți în funcție de modelul mașinii dvs. Este mai bine să verificați numărul din catalog. Piesele au dimensiuni diferite, disponibilitate, numărul și locația găurilor de montare.

Chiar și diferențele minore față de original pot face ca frânele să funcționeze defectuos sau să nu funcționeze deloc după instalarea tamburului.

Plăcuțele de frână față se uzează mult mai repede decât cele din spate, deoarece suportă o sarcină mai mare și trebuie înlocuite mai des decât cele triple. Frânele cu disc și cele cu tambur au, de asemenea, perioade diferite de uzură a plăcuțelor de frână. Kilometrajul frânelor cu tambur este în medie de 150 de mii de kilometri, în timp ce cel al frânelor cu disc este de zece ori mai mic – 10-15 mii.

Înlocuirea plăcuțelor de frână spate nu trebuie făcută pe una dintre roți, ci pe două punți spate în același timp. Va trebui apoi să efectuați înlocuirea, urmând doar instrucțiunile producătorului ale cărui plăcuțe de frână le-ați instalat pe mașină.

Înainte de a putea efectua o înlocuire a plăcuțelor de frână spate la frânele cu tambur, va trebui să efectuați un diagnostic. În cazul în care este necesară o înlocuire, aceasta se face după cum urmează:

Sursa de informare:

Informații privind frâna cu tambur de la autopieseonline24.ro

Informații despre plăcuțele de frână de la toplacservice.ro