Copiii din Hangu rescriu istoria unui „tărâm de poveste“

 

Până pe data de 1 iunie, Biblioteca Comunală Hangu, în parteneriat cu Primăria Hangu, Asociația Culturală Hangu, Biblioteca Școlară Hangu și Școala Gimnazială Hangu organizează concursul local de creație literar-artistică „Hangu, tărâm de poveste“.

Concursul se desfășoară pe două secțiuni: creație literară  și creație plastică, activitatea având drept obiective dezvoltarea competențelor literare și artistice, descoperirea frumuseților și a valorilor locale și promovarea acestora, cultivarea sensibilității artistice și creative, descoperirea, evidențierea și promovarea elevilor talentați, precum și promovarea activităților de creație plastică și literară.

„Am gândit concursul ca un feedback din partea elevilor, în urma activităților ce s-au desfășurat în cadrul proiectului  «Hangu, file de istorie», ca o provocare în care creativitatea, imaginația, capacitatea de exprimare, valorificarea cunoștințelor dobândite, experiența cognitivă, atitudinea estetică și cunoașterea valorilor locale își dau mâna într-un dans al actului creativ, care, in extremis,  nu este altceva decât un alt mod de creionare, de formare a personalității copiilor, prin intermediului frumosului din natură, artă și societate, un alt mijloc de a-i reînvăța pe copii să trăiască armonia interioară și echilibrul între forțele imaginației și cele ale acțiunii, între vis și realitate, între aspirațiile eu-lui și acceptarea realității, de a-i reînvăța să trăiască frumos, să aibă încredere în ei și în ceea ce fac“, ne-a declarat bibliotecara Liliana Pântea, bibliotecar la Biblioteca Hangu și coordonator al proiectului.

Irina NASTASIU

 

Între realitate și fantezie

 

Organizatorii speră ca micii artiști să conștientizeze și să exprime, prin intermediul concursului, frumosul autentic și valorile  acestui ținut, transformându-l într-un tărâm de poveste, unic și special, un tărâm care, deși sfâșiat, risipit și sfărâmat de tăvălugul nemilos al strămutării, a rămas să dăinuie lângă apele lacului de acumulare Izvorul Muntelui-Bicaz.

„Am ales creațiile literare (pentru elevii de gimnaziu în special)  pentru că ele reprezintă esența unei activități intelectuale complexe, care implică sinteza cunoștințelor și deprinderilor dobândite de elevi la lecțiile de citire, gramatică, comunicare,  lectură, precum și la alte discipline de învățământ, dar și pentru că cel mai eficient exercițiu de cristalizare a gândurilor, trăirilor, sentimentelor și impresiilor este așternerea lor pe hârtie, ducând la dezvoltarea abilităților de a contura atitudini, idei, puncte de vedere, la deprinderea de a argumenta o opinie, de a comunica, de a se exprima corect și coerent. Am optat și pentru creațiile artistice (desen și pictură, pentru clasele primare), pentru că ele reprezintă corelațiile cele mai constructive între gândire și imaginație, între realitate și fantezie, dezvoltând, în același timp puterea de analiză și sinteză a copiilor, dar și pentru că aceste lucrări ne descoperă lumea văzută prin ochii lor“, a adăugat Liliana Pântea.

În evaluarea  lucrărilor, juriul va ține cont de: respectarea tematicii, caligrafia și expresivitatea textelor literare, impresia artistică, originalitate, creativitate.

Fiecare membru al juriului va acorda puncte de la 1 la 10 pentru fiecare lucrare, iar punctajul final va rezulta din însumarea punctelor acordate pentru fiecare lucrare. În situația de punctaje egale, departajarea va fi făcută de către președintele juriului.

În ultima săptămână de școală, efortul micuților va fi răsplătit prin acordarea, pentru fiecare secțiune, a premiilor I, II, III, a mențiunilor și a premiilor speciale (constând în diplome și cărți), separat pentru clasele primare și gimnaziale. Cele mai frumoase creații literare vor fi publicate în revista locală „Ecoul Hangului“, iar cele mai expresive desene și picturi vor fi expuse în bibliotecă.