Concursul Naţional de Poezie şi Interpretare Critică a Operei Eminesciene „Porni Luceafărul…”

concurs national EminescuCompetiția este deschisă autorilor sub 40 de ani, care nu au debutat în volum

Tinerii autori nemţeni sunt invitaţi să participe, în perioada 13 – 15 iunie, la Concursul Naţional de Poezie şi Interpretare Critică a Operei Eminesciene „Porni Luceafărul…”, ediţia a XXXIV-a. Evenimentul este organizat de Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Botoşani, cu sprijinul Consiliului Judeţean Botoşani, în colaborare cu Editurile Junimea şi „Convorbiri Literare” din Iaşi, precum şi cu revistele de cultură „Convorbiri literare”, „Poezia”, „Scriptor”, „Feed beack”, „Viaţa Românească”, „Familia”, „Vatra”, „Euphorion”, „Steaua”, „Hyperion”, „Conta”, „Poesis”, „Luceafărul de dimineaţă”, „Porto-franco”, „Ateneu”, „Argeş”, „Bucovina Literară”, Filiala Iaşi a Uniunii Scriitorilor din România, Uniunea Scriitorilor din Republica Moldova şi ARPE.

Concursul îşi propune să descopere şi să promoveze noi talente poetice şi critice, adresându-se autorilor care nu au debutat în volum şi care nu au depăşit vârsta de 40 de ani.

Competiția se desfăşoară pe trei secţiuni. Pentru secţiunea I – Carte publicată – debut editorial, se vor trimite două exemplare din cartea de poezie apărută în perioada 10 mai 2014 – 5 mai 2015. Vor fi acordate două premii: „Horaţiu Ioan Laşcu” al Filialei Iaşi a USR şi premiul Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova.

La secţiunea a II-a – Poezie în manuscris (nepublicată), se va trimite manuscrisul în 3 exemplare, cuprinzând cel mult 40 de poezii semnate cu un moto. Acelaşi moto va figura şi pe un plic închis în care vor fi introduse datele concurentului: nume, prenume, anul naşterii, adresa poştală, e-mail, telefon. Se vor acorda şase premii constând în publicarea unui volum de poezie de către editurile menţionate. În funcţie de valoarea manuscriselor selectate, pot fi propuse spre publicare și alte volume, în funcţie de disponibilitatea editurilor prezente în juriu.

Toţi poeţii selectaţi vor apărea într-o antologie editată de instituţia organizatoare.

Pentru cea de-a treia secţiune – Interpretare critică a operei eminesciene, se va trimite un eseu de cel mult 15 pagini, în 3 exemplare (în copie şi pe un CD), semnat cu un moto. Acelaşi moto va fi scris pe un plic închis, în care vor fi incluse datele concurentului: nume, prenume, anul naşterii, adresa poştală, e-mail, telefon. Se vor acorda premii ale unor reviste literare implicate în organizare. Eseurile premiate vor fi publicate în revistele care acordă premiile şi în antologia editată de instituţia organizatoare.

Festivitatea de premiere va avea loc la Ipoteşti şi Botoşani, în ziua de 14 iunie 2015. Lucrările pot fi trimise, până la data de 10 mai, pe adresa: Centrul Judeţean Pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiţionale Botoşani, Str. Unirii, nr. 10, Botoşani. Relaţii la tel. 0231-536322 sau la e-mail: centrul_creatiei_botosani@yahoo.com.

Irina NASTASIU