„Cea mai bună agenţie de turism” nu este fair play 

turism Promovarea agenţiilor de turism prin utilizarea sintagmelor de tipul „cel mai bun turoperator”, „cea mai mare agenţie”, „cea mai sigură”, „singura agenţie” nu mai este permisă. Decizia a fost luată în cadrul întrunirii Consiliului Director al Patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, susţinută la sfârşitul săptămânii trecute.  Astfel, ANAT recomandă tuturor membrilor asociaţiei ca, în cadrul activităţilor proprii de marketing şi promovare, atât în relaţia cu partenerii interni şi externi, cât şi în relaţia cu clienţii, să evite formularea unor astfel de afirmaţii care ar duce în eroare potenţialii clienţi ori parteneri.

Măsura vine în susţinerea bunelor practici în domeniul publicităţii şi promovării companiilor şi în vederea implementării unor reguli de bun simţ în acest domeniu, reguli care se discută în acest moment şi la nivelul Comisiei Europene.

„ANAT înţelege să promoveze modele de bune practici pentru industria de călătorii şi, în acest spirit, am decis să recomandăm membrilor noştri să evite de acum încolo, în publicitatea proprie, sintagme care ar putea afecta imaginea altor membri”, declară Lucia Nora Morariu, preşedintele ANAT.

“Trebuie să fim conştienţi că, pe o piaţă liberă, concurenţială, există întotdeauna un ansamblu de actori care fac ca piaţa să funcţioneze, actori care sunt, fiecare în felul său, competenţi în ceea ce întreprind şi care trebuie să se respecte între ei chiar dacă se află în relaţii de concurenţă. Este cazul ca membrii asociaţiei să fie un exemplu pentru aplicarea unor metode de publicitate onestă, decentă, cu respect faţă de clienţi şi faţă de colegi, în spirit european”, a completat Lucia Nora Morariu.

 

Geanina NICORESCU