Angajatorii, informaţi de ITM Neamţ de obligaţiile ce le revin, cu termen limită 31 martie

În ultima lună, Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamţ a continuat Campania de informare şi conştientizare a angajaţilor şi angajatorilor cu privire la modificarea salariului brut în contextul transferului contribuţiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat.
Astfel, “angajatorii au fost informaţi , încă odată, că până la data de 31 martie 2018 au obligaţia să înregistreze în registrul general de evidenta a salariaților, în format electronic, documentele privind modificarea datelor prevazute la art.3,alin.2,lit h din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, respectiv: salariul de bază lunar brut, indemnizaţiile, sporurile, precum şi alte adaosuri, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă”, a transmis, printr-un comunicat, Ioan Popescu, şeful ITM Neamţ.
Cu prilejul controalelor întreprinse în cursul lunii februarie 2018, pentru nerespectarea prevederilor H.G. nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor au fost sancţionaţi doi angajatori cu avertismente contravenţionale şi au fost dispuse 66 de măsuri, în sensul respectării dispoziţiilor legale referitoare la înregistrarea elementelor prevăzute la art. 3, alin. 2, lit. a – i din H.G nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii, completării dosarului personal al fiecărui salariat cu cel puţin actele necesare angajării şi a respectării prevederilor legale referitoare la obligaţia de a elibera salariatului sau unui fost salariat, la cerere, în termenul legal de maxim 15 zile, o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, conform dispoziţiilor art.7, alin. 6 din actul normativ mai sus menționat, după cum informează ITM Neamţ.
Geanina NICORESCU