Muzeul de Artă din Piatra Neamț găzduiește astăzi, de la ora 16.00, vernisajul expoziției de pictură „Simboluri perene“ aparținând artistei Monica D. Carp. Prezintă criticul de artă Lucian Strochi.
Monica D. Carp s-a născut pe data de 1 martie 1956, în localitatea Bozienii de Jos din județul Neamț. A absolvit cursurile Școlii de Artă Populară din Bacău și ale Facultății de Arte Plastice, Decorative și Design, specializarea Pictură, din cadrul Universității de Arte „George Enescu“ Iași. În prezent este membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România, filiala Piatra Neamț și profesor de arte plastice la Clubul Copiilor Roman.
A organizat 22 de expoziții personale, tablourile sale fiind expuse în numeroase galerii din țară și străinătate. O parte din picturile artistei se regăsesc în colecțiile muzeelor din țară, dar și în colecții particulare – în Roman, Iași, Suceava, Vaslui, Cluj, București, Italia, Anglia, Franța, Belgia și Olanda.
Talentul artistei a fost recompensat, de-a lungul timpului, cu numeroase premii, diplome de merit și diplome de excelență.
Despre lucrările artistei, criticul de artă Valentin Ciucă remarca: „Voința de a se împlini sub semnul artei a subliniat în cazul Monicăi Carp nu atât tensiunea unei dorințe, cât inevitabilul unei opțiuni profesionale. Deși ocolit, cu sincope, a ajuns finalmente la condiția profesionalismului atestat de operă, dar și de stagiile de pregătire sistematică în domeniu“ (în albumul „Un secol de artă în Moldova“).
Nu în ultimul rând, criticul de artă Constantin Prut declara: „Imaginile pe care le realizează Monica D. Carp poartă amprenta unei patetice trăiri a prezentului, fie că se impregnează de frumusețea efemeră, dar atât de pregnantă a lalelelor, fie că actualizează solemnitatea vechilor pisanii sau ne poartă în perimetrul dramei cristice din momentul răstignirii. Sarcina afectivă și spirituală se realizează la diverse nivele, existând un raport imediat foarte sensibil, tradus de armoniile și discotinuitățile formale, așa după cum remarcăm, după caz, armoniile și surpriza unor rupturi în ritmul cromaticii. Predominant solare, compozițiile ce pornesc de la elemente florale impun efuziuni lirice, cu accentul unor culori calde, cu transparențe care merg până la o fină impresiune a unor tonuri. Uneori, din fondul tabloului răzbat insinuări de tonuri sumbre, din configurația plantelor rămânând traseele delicate, muzicale ale plantelor – sentimentul tonic se păstrează, plecând de la un licăr de lumină ce izvorăște din sugestiile vegetale“ (în revista „Melidonium“, 5 noiembrie 2012).
Irina NASTASIU