Trendul floral s-a reîntors glorios în vara 2013, mai puternic şi mai expresiv ca niciodată. De altfel, încă din sezonul rece câţiva designeri au vrut să sfideze legile naturii, reuşind să metamorfozeze florile şi să le transpună în piese vestimentare dedicate iernii, precum trench-uri şi jachete. În prezent, este una dintre tendinţele principale ale sezonului călduros, imprimeurile fiind extrem de feminine şi delicate, în variante reintrepretate. De la flori vintage, trandafiri şi până la flori de câmp, conceptul flower-power răsare îndrăzneţ în colecţiile de modă internaţionale ale anului, fiind clar o atitudine ce trebuie adoptată şi de garderoba noastră.
În colecţia semnată Anna Sui, imprimeurile florale apar într-o notă uşor gotică, datorită paletei cromatice ce constă în culori închise. La Dolce&Gabbana şi Moschino, acestea sunt extrem de vesele şi impunatoare, în timp ce Prada se bazează pe monocromatism. O variantă mai delicată a acestor imprimeuri se regăseşte în colecţiile Oscar de la Renta şi Erdem, care au avut drept sursă de inspiraţie prăjiturile „macarons” şi culorile fondante ale acestora.
Imprimeurile din Extremul Orient – indiferent că vorbim de China, Japonia, Taiwan, Coreea sau Vietnam – au dominat podiumurile de modă, tendinţele incluzând ţinute ornamentate cu imprimeuri pline de dragoni, flori de cireş, lotuşi, păuni, hibiscus sau crizanteme aurii. Nu au lipsit nici imprimeurile de inspiraţie hawaiană, intâlnite mai ales în colecţiile semnate Proenza Schouler, Isabel Marant şi Kenzo.
La toate acestea se adaugă imprimeurile digitale, o hipnotizantă expresie a culorilor şi jocurilor structurale. Considerate imprimeuri avangardiste, datorită aspectului lor, dar şi procesului migălos de realizare, acestea trec în tabăra designului atipic. Procesul respectiv consta în imprimarea fotografiilor pe diverse tipuri de ţesături, ce pot suprinde o multitudine de imagini, de la cele clasice, precum florale sau animal print, până la peisaje şi opere celebre de artă. Creatoarea de modă Mary Katrantzou este considerată cea mai reprezentativă la acest capitol, deoarece conceptul de bază al fiecărei colecţii se bazează pe arta imprimeurilor digitale, surprinzând plăcut de fiecare dată publicul şi criticii de modă. Şi pentru colecţia verii 2013, designerul a pornit de la aceeaşi concepţie stilistică, influenţată de motive abstracte, arhitecturale şi peisagistice, creând piese vestimentare precum rochii sau deux-piece-uri în tăieturi asimetrice şi agresive.
Inspiraţi de acest trend, Peter Pilotto a creat outfit-uri cu imprimeuri florale şi geometrice, Proenza Schouler a mizat pe peisaje, psihedelic şi natură, prin piese vestimentare “peticite” din aceste motive, iar într-o notă mai cuminte, Prabal Gurung le-a folosit pe materiale fluide, extrem de feminine.
La polul opus se situează ţinutele în alb complet, prezente în majoritatea colecţiilor marilor creatori. Explorată la un nivel maxim în sezonul primăvara-vară 2013, non-culoare alb a fost laitmotiv-ul prezentărilor de modă internationale, fiind folosită nu doar la piese vestimentare, ci şi la accesorii ori încălţăminte. Datorită caracterului său versatil şi a aspectului minimalist, albul fuzionează cu extrem de multe combinaţii, atât ziua cât şi seara.
Alexander Wang a dat albului o înfăţişare modernă, creând rochii în croieli asimetrice, cu tăieturi şi perforări, în timp ce Karl Lagerfeld i-a păstrat inocenţa printr-un look ladylike.