Cumpărăturile on-line de Black Friday, în atenţia comisarilor OPC Fără invocarea vreunui motiv, puteţi returna produsul în 14 zile

10/11/2017

Comisarii pentru protecţia consumatorilor din Neamţ au lansat o serie de sfaturi pentru vânătorii de reduceri, având în vedere cumpărăturile de Black Friday. “Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, avertizează reprezentanţii ANPC. “Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. De asemenea, consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul la retragere din contract, la 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului”. Astfel, profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. De aceea, comisarii subliniază că este foarte important să citiţi termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a mentionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. Trebuie verificat dacă preţul afişat conţine sau nu TVA Pentru siguranţa cumpărăturilor din perioada Black Friday, comisarii pentru protecţia consumatorilor recomandă citirea cu atenţie a caracteristicilor produsului. “Pentru cumpărăturile online, verificati stocul existent; verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA); verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare. Comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii”, a subliniat ANPC. Reprezentanţii ANPC atrag atenţia cumpărătorilor că pe un website cu vânzări online trebuie publicate o serie de informaţii: datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale și cel de înregistrare fiscală etc); caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului. Consumatorul poate chiar şi contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare despre produsul preferat, despre serviciile post-vânzare sau privitor la condiţiile de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra

Geanina NICORESCU

Lasa un comentariu