Verificarea calităţii de asigurat- o corvoadă    

CAS* Reprezentanţii Casei de Sănătate susţin că „platforma informatică a asigurărilor este funcţională” şi totuşi recomandă Help

Pentru verificarea calităţii de asigurat îţi trebuie nervi „din oţel” şi mult, foarte mult timp la dispoziţie pentru a aştepta ca sistemul informatic să execute conexiunea şi apoi să prelucreze datele introduse.

Însă Biroul de presă al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate a transmis, ieri, un comunicat prin care anunţă că platforma informatică este funcţională, inclusiv SIPE, dar totodată a simţit nevoia să facă precizări privind modalitatea prin care ar putea fi corectate unele disfuncţionalităţi inerente:

„Pentru că în această perioadă furnizorii de servicii medicale şi farmaceutice realizează raportările lunare, este posibil ca, în unele cazuri, să existe întârzieri în confirmarea transmiterii datelor către sistem. În astfel de situaţii, medicii pot prescrie reţete în sistem offline, cu obligativitatea de a opera datele în sistem în 24 de ore de la eliberare, conform legislaţiei în vigoare.  Pentru rezolvarea problemelor referitoare la SIUI, SIPE şi CEAS care necesită asistenţă tehnică, furnizorii de servicii medicale pot contacta serviciul HelpDesk prin e-mail sau telefonic”, a transmis CNAS.

 

G. NICORESCU