Terasele nemţene nu „dorm”

 

Odată ce s-a dat startul sezonului estival, distracţia pare să fie cuvântul de pe buzele tuturor, marea sau muntele fiind la mare căutare în această perioadă. Dar nici oraşul de la Poalele Pietricicăi nu este absolvit de “furia” turiştilor, zilele însorite şi călduroase de vară transformându-se în apanajul distracţiei şi al bunei-dispoziţii.

Dacă e să cercetăm puţin “piaţa”, constatăm că nu puţine sunt localurile, barurile, restaurantele şi terasele urbei care  dau un plus de culoare oraşului. Nu ştim dacă sezonul estival este “vinovat” pentru creşterea numărului de locaţii unde pietrenii pot să-şi petreacă timpul liber, dar cert este că piaţa de entertainment din Piatra Neamţ se află în ascensiune.

Nu ştiu cât de acută este criza în Piatra Neamţ, dar se pare că nu ducem lipsă de cafenele şi terase, şi nici de maşini care mai de care mai „tunate”.

Chiar dacă nu este un oraş foarte mare, se pare că patronii de terase “vara nu dorm” şi ne oferă turiștilor motive pentru a mai reveni în oraş sau, de ce nu?, fac lobby pentru a deveni nemţeni “cu acte în regulă”.

Într-o incursiune prin localurile nemţene, am observat că și pietrenii  profită din plin de terasele “gata şlefuite”, cafenele, baruri şi pub-uri pregătite pentru a atrage clienţii. Oraşul, nou şi vechi în egală măsură,  a determinat patronii să nu “doarmă” şi să preia câte ceva din modelul occidental.

 

“Meniul zilei” la apel!

 

O practică des întâlnită prin oraş este “meniul zilei”, ce costă între 13-15 lei. Recent am dat peste o ofertă a celor  de la Bells Gastropub, şi anume de luni până vineri, între orele 12-16, cu 15 lei “bei şi mănânci de-ţi sună clopoţeii”. Fie că sunt strategii de marketing, fie că patronii chiar “veghează” asupra binelui clientului, aceste oferte chiar prind la “public”.

Aşa cum viaţa nu este posibilă fără soare, nici terasele “nu sunt posibile” fără o băutură răcoritoare, sau  o limonadă adevărată. Aşa că, dacă dăm o raită prin oraş vom vedea că în meniul băuturilor de vară se regăseşte un Frozen Drink, un Mojito refigorant, un Milk Shake, dar şi cocktail-uri delicioase, fresh-uri de portocale şi alte băuturi revigorante.

Există o varietate de localuri în oraşul nostru, de la fiţoase la mai puţin fiţoase, de la terase în aer liber la beciuri aşa cum le mai place unora să le numească. Preţurile variază în funcţie de local, dar sunt accesibile. Desigur există şi preţuri piperate, de sezon cum s-ar spune. Nu se poate spune  care este cel mai bun şi mai „arătos” local, fiindcă fiecare îşi face un top al preferinţelor care diferă în funcţie de diverse criterii. Locaţia, felul în care arată, preţurile şi oamenii aşezaţi la mese pot oferi o privire de ansamblu localnicilor, dar şi a celor ce ne vizitează oraşul, care datorită laturii turistice, îşi merită numele de Perla Moldovei.

Un local cu un aer vintage şi cu o terasă foarte frumoasă este Casablanca, o pizza bună se serveşte la Restaurant Laguna sau la Tonique. Terase aflate într-o concurenţă continuă sunt cele din zona Ştrandului , iar startul distracţiei de noapte o dau cluburile, bineînţeles.

 

Trendul petrecerilor tematice

 

Inspirându-se din alte oraşe ale patriei, şi chiar din afară, ele organizează tot fel de petreceri tematice, de pildă “crazy night” “mojito night” “lollipop party” “Halloween party” “Wilde Party” etc., concerte live cu artiştii autohtoni.

După modelul din alte oraşe sau ţări, pub-urile au dat startul petrecerilor de karaoke sau stand-up comedy aproape în fiecare weekend.

O altă practică des întâlnită este şi „trendul” pozelor postate cu sutele pe pagina de Facebook a localurilor. Este drept că targetul lor este tineretul şi nu numai, iar o modalitate foarte eficientă de comunicare între clienţi şi pub-uri este pagina de socializare şi “tag-urile” aferente. Devenit deja arhicunoscut pe internet, mesajul “keep calm” este folosit  în campanile şi materialele de promovare ale locaţiilor nemţene, ceea ce nu este foarte grav, dar  un element de noutate ar putea face diferenţa. Din respect pentru tagma feminină sau din dorinţa unei alte strategii de promovare, intrarea liberă şi shoot-urile gratis oferite sunt şi ele parte din trend, un exemplu în acest sens fiind petrecerea de pe data de 3 august din Scala Summer Club, unde se vor oferi shoot-uri gratis şi intrare liberă pentru femei. Nici dress codul nu va lipsi din palmaresul petrecerii, toţi cei prezenţi fiind “somaţi” să se îmbrace în alb. Dacă e să facem o evaluare a ofertei din oraş, este lesne de observat că pietrenii au la dispoziţie  terase generoase în care îşi pot petrece timpul liber, împreună cu cei dragi. Clienţii s-au mai emancipat în ultima perioadă, drept pentru care fac uşor diferenţa de exemplu între o terasă simplă şi una înzorzonată şi încărcată. Consumatorul pietrean nu este unul pretenţios ori cu aşteptări de “capitală”, dar simţul frumosului şi dorinţa de amuzament la “standarde europene”  îi conving pe cei care dau startul la distracţie să se reinventeze.

 

 

Alexandra GÎRBEA