Spectacole subversive la Km 0

timpuri noi

”Timpuri Noi” și “Monoloagele Vaginului” la Piatra Neamț

*Concertul are loc vineri iar joi, în același loc – piesa de teatru ”Monoloagele Vaginului”

 

Pe finalul săptămânii de lucru, pietrenii vor putea merge la două spectacole incitante care își merită eticheta de “subversive”. E vorba de o trupă rock ce a activat într-un fel se semiclandestinitate în regimul comunist și de o piesă de teatru care a iritat la maximum conservatorii ultrareligiosi, fiind interzisă în lumea islamistă, dar și în alte țări.

“Deschide mintea” (… “că mintea-i a ta…”) vor putea fredona pietrenii pentru care “Timpuri noi” nu înseamnă doar o trupă sau o aspirație ci o stare de spirit, în seara de vineri.

Artizanul concertului de la Piatra Neamț al trupei care făcea furori în anii 1995-1997 este Cristi Zlăvoc, fost gazdă la “Roata”, acum inventatorul “Km 0” (în Piața Ștefan cel Mare, la etaj, peste drum de Parcul Tineretului.

De la ora 21, e anunțată și garantată o seară (mai curând noapte) de rock incendiar. Biletul costă 25 de lei iar rezervările pot fi făcute direct la spațiul respectiv sau la telefon (0233/622976).

Dan Iliescu îi va avea alături pe consacrații colegi, dar și pe cei cooptați în 2010 (Felix Stufura, Sabin Penea).

Cu o seară înaintea spectacolului de vineri, aceeași locație găzduiește o altă manifestare interesantă – prezentarea piesei ”Monoloagele vaginului”. One woman show este actrița Diana Giubernea, regia este semnată de Mona Gavrilaș, iar spectacolul are la bază textul de notorietate internațională semnat de Eve Ensler, considerat ”Biblia feminismului modern”. ”Actrița freelancer” (cum se definește) – dar cu experiență pe scenele de la Nottara, Teatrul Masca, Bulandra sau chiar Teatrul Național – va utiliza un decor minimalist și doar câteva accesorii vestimentare pentru a convinge că, ”indiferent că e tânăra, bătrână, lesbiană, revoltată, pudică, inhibată sau foarte libertină, femeia e… om”.

Controversata piesă – a stârnit, de-a lungul timpului, reacții ostile din partea grupurilor conservatoare sau ultrareligioase – a fost tradusă în 40 de limbi și a fost jucată în peste 50 de țări. Pe măsura popularității sale însă, piesa a fost interzisă sau ”suspendată temporar” în multe țări islamice și în China.

 

Daniel Vinca