Serviciul de Buletine Piatra Neamț trimite invitații restanțierilor

*În următoarea perioadă, 1.153 de persoane vor fi vizitate de poștaș

În această perioadă, sute de persoane din Piatra Neamț și din comunele arondate vor primi vizita poștașului, care le va înmâna scrisori cu invitații pentru intrarea în legalitate, mai precis pentru obținerea unui nou act de identitate sau, în cazul copiilor, pentru emiterea primului document de identitate.
„Având în vedere instrucțiunile specifice pentru eficientizarea activităților desfășurate în vederea punerii în legalitate a cetățenilor care n-au solicitat eliberarea actelor de identitate în termenul prevăzut de lege, personalul serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor vor transmite invitații cetățenilor care în trimestrul anterior n-au solicitat obținerea actului de identitate. În acest scop, se vor trimite 1.153 de invitații, din care 184 sunt pentru tinerii care au împlinit vârsta de 14 ani, dar n-au solicitat primul act de identitate. Restul de 969 sunt persoanele care au documentele expirate“, ne-a declarat Loredana Popescu (foto), șefa de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Piatra Neamț.
În situația în care, persoana primește invitația, dar între timp s-a prezentat pentru un nou act de identitate, să nu mai ia în considerare această scrisoare.
Cei mai mulți restanțieri sunt la Piatra Neamț, respectiv 702, din aceștia 112 sunt copii de 14 ani. Dacă ne referim la comune, Dumbrava Roșie are 54 de restanțieri, din care 11 copii, cu vârsta de 14 ani, și 33 la persoanele cu documente expirate. La polul opus, în comunele Dobreni și Dragomirești, au cei mai puțini restanțieri, respectiv câte 12.

Documente necesare

Documentele necesare pentru minorul care a împlinit vârsta de 14 ani și solicită primul act de identitate: cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât și de părinte/reprezentant legal; certificatul de naștere, original și copie; actul de identitate al unuia dintre părinți sau al reprezentantului legal; documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original și copie; certificatul de căsătorie al părinților sau, după caz, hotărârea judecătorească, definitivă și irevocabilă, în cazul în care părinții sunt divorțați, original și copie și chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate – 7 lei.
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghișeul serviciului public comunitar de evidență a persoanelor, însoțit de unul dintre părinți sau, după caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistența socială sau de persoana căreia i-a fost încredințat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate. În situația în care părinții au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condițiile legii. Pentru minorul care, deși a fost încredințat, prin hotărâre judecătorească, unuia dintre părinți, locuiește statornic la celălalt părinte, se solicită declarația de consimțământ a părintelui căruia i-a fost încredințat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuiește statornic.
Declarația prevăzută poate fi dată la ghișeu, în prezenta personalului serviciului public comunitar de evidență a persoanelor, iar în situațiile în care părintele nu se poate prezenta la ghișeu, declarația trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află. Cetățenii români aflați în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statul respectiv. La eliberarea unui nou act de identitate la pierderea, furtul sau distrugerea celui anterior. Într-una dintre aceste situații, eliberarea unui nou act de identitate se face printr-o cerere adresată la ghișeul serviciului public comunitar de evidență a persoanelor, care să fie însoțită de următoarele documente: cererea pentru eliberarea actului de identitate; actul de identitate și cartea de alegător, dacă este cazul; certificatul de naștere și certificatul de căsătorie, după caz, original și copie; certificatul/ hotărârea de divorț, după caz, original și copie; certificatul de deces al soțului/ soției decedat/ decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie; certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original și copie; documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu și, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință, original și copie; dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul; un document emis de instituții sau autorități publice – pașaport, permis de conducere, legitimație de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituții de învățământ, cu fotografie de dată recentă, original și copie și chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate (adică tariful de 7 lei, care se plătește și în celelalte cazuri).

V. ANDRIEȘ