Reconfirmare a statutului de Şcoală Europeană pentru Colegiul Naţional „Calistrat Hogaş”

hogasColegiul Naţional „Calistrat Hogaş” este singura şcoală din judeţul Neamţ care a obţinut reconfirmarea statutului de Şcoală Europeană, clasându-se pe poziţia a şasea la nivel naţional. Senatul României a decernat delegaţiei o diplomă de excelenţă în cadrul Festivităţii de decernare a premiilor, desfăşurată în urmă cu două zile, la Palatul Parlamentului (Sala Spiru Haret). Au primit diplome şi trofee cele 60 de unităţi de învăţământ preuniversitar desemnate câştigătoare la a XII-a ediţie a Competiţiei Naţionale „Şcoala Europeană”.

Premiu de 5000 de lei

La ediţia din acest an s-au înscris 115 unităţi de învăţământ preuniversitar din 35 de judeţe şi din municipiul Bucureşti. Pe primele trei locuri s-au clasat, în ordine, Şcoala Gimnazială „George Tutoveanu” din Bârlad (187 de puncte), Colegiul Naţional „Traian Doda” din Caransebeş, Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” din Baia Mare, Colegiul Economic ,,Dimitrie Cantemir” din Suceava şi Şcoala Gimnazială„Manolache Costache Epureanu” din Bârlad (la egalitate de puncte – 185), respectiv Şcoala Gimna-zială nr. 5 din Arad şi Şcoala Gimnazială „Coresi” Târgovişte, ambele cu 184 de puncte.
Fiecare şcoală câş-tigătoare a primit certificatul „Şcoală Europeană – 2015” şi un premiu în valoare de 5.000 lei, care va fi utilizat exclusiv pentru dotări. Decizia privind bunurile ce urmează a fi achiziţionate aparţine conducerii fiecărei unităţi şcolare. Certificatul are o valabilitate de trei ani, după care şcoala trebuie să concureze din nou pentru a-l obţine. În acest sens, trebuie să dezvolte noi proiecte de parteneriat cu şcoli din Uniunea Euro-peană, iar managementul trebuie să fie unul de calitate, centrat pe dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei.

Ce a contat?

Competiţia Naţio-nală „Şcoala Europeană” se adresează tuturor uni-tăţilor de învăţământ preuniversitar implicate în activităţi/programe/proiecte europene din domeniul educaţiei şi formării profesionale şi constă în evaluarea calităţii şi coerenţei managementului şcolii, reflectat în documentele manageriale, precum şi a impactului pe care acti-vităţile derulate în cadrul proiectelor europene l-a avut asupra culturii organizaţionale şi a ethosului şcolii.
Evaluarea candidaturilor şcolilor înscrise s-a realizat pe baza următoarelor criterii: coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor / programelor comunitare cu politica generală a instituţiei şcolare, integrarea activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor comunitare în programul curent al şcolii, performanţele şcolare reflectate în rezultatele elevilor la examenele naţionale, olimpiade şi concursuri şcolare, asigurarea egalităţii de şanse, continuitate şi constanţă în derularea de activităţi /proiecte /programe comunitare, strategie şi modalităţi de implementare şi evaluare, strategie şi modalităţi de valorizare (diseminare şi exploatare a rezultatelor/produselor), dezvoltarea dimensiunii europene a edu-caţiei prin activităţile de cooperare euro-peană şi calitatea documentelor de candidatură (documentele manageriale din perioada 2012-2015, formularul de candidatură şi portofoliul ilustrativ).

Geanina NICORESCU