Reclamaţii on-line la OPC, dar după ce se dă la pace  

OPCNemţenii care se consideră neîndreptăţiţi în relaţia cu prestatorii de servicii pot formula şi petiţii on-line către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Dar, potrivit unui comunicat emis de ANPC, „Trebuie să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat”.

Conform prevederilor legale, reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic. Iar pentru a depune o reclamaţie în format electronic trebuie completată Fişa de  Reclamaţii.

„Reclamaţia/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz. Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.

Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.

Geanina NICORESCU