Programul Teatrului Tineretului în luna aprilie

afis-Black-Comedy-web Duminică, 19 aprilie, ora 19.00, Sala Mare

Reprezentaţie susţinută în scop umanitar – intrarea pe bază de donaţie
Vicleniile lui Scapino
de Molière, regia Alexandru Mâzgăreanu
În distribuţie: Nora Covali, Corina Grigoraş, Ingrid Robu, Alexandra Suciu, Cezar Antal,
Daniel Beşleagă,Dan Grigoraş, Florin Hriţcu, Dragoş Ionescu, Rareş Pîrlog

Sâmbătă, 25 aprilie, ora 19.00, Sala Mare
Black Comedy 
de Peter Shaffer, regia Cristian Ban
În distribuţie: Dragoș Ionescu, Cătălina Ieșanu, Tudor Tăbăcaru, Lucreția Mandric, Cezar Antal,
Dan Grigoraș, Loredana Grigoriu, Florin Mircea jr
spectacol recomandat persoanelor peste 14 ani

Duminică, 26 aprilie, ora 19.00, Sala Mare
Anatol
de Arthur Schnitzler, regia Răzvan Muraru
În distribuţie: Dan Grigoraș, Răzvan Bănuț, Gina Gulai, Nora Covali, Lucreția Mandric,
Ecaterina Hâțu, Florin Hrițcu, Costel Manole

Vicleniile lui Scapino

Premiera absolută a „Vicleniilor lui Scapin“ a avut loc pe 24 mai 1671, la Palais-Royal, Paris, rolul lui Scapin fiind  jucat de Molière. Spectacolul a fost retras în luna iunie şi a fost puţin reluat în timpul vieţii lui Molière (de 18 ori). Astăzi, probabil că nu există teatru european care să nu fi montat măcar o dată această piesă. Pentru Teatrul Tineretului, „Vicleniile lui Scapin“ are o puternică amprentă afectivă, fiind primul spectacol din repertoriul său. Evenimentul a avut loc pe 3 octombrie 1958, regia spectacolului aparținînd lui David Esrig, iar scenografia fiind semnată de S. Briss.

Black Comedy

Unul dintre cei mai mari dramaturgi contemporani, Sir Peter Shaffer (n. 1926, Liverpool), pornește de la această tentație și creează în Black Comedy o farsă bazată pe un truc scenic: pentru că acțiunea piesei este determinată de o pană de curent ce dă peste cap viața dintr-un apartament londonez, scena este luminată puternic atunci când ar trebui cufundată în întuneric, conform desfășurării narative, iar când personajele aprind un chibrit sau o lanternă, luminile scenice sunt stinse.

Anatol

Din efervescenta Vienă a sfârșitului de secol XIX, purtându-și crizele identității în pași de vals și lăsându-se psihanalizată de Sigmund Freud, vine o veselă apocalipsă a veșnicului conflict provocat de săgeata lui Eros. Într-o lume în care schimbarea frecventă a partenerilor a devenit o trăsătură definitorie a societății, Anatol oferă răspunsuri despre fragilitatea cuplului.

 

.