Preţuri de-ţi sar plombele la Colegiul Dentiştilor: Şase milioane de lei ancheta!

* „Dacă reclamantul şi doctorul pe care-l acuză se împacă, taxa nu mai trebuie plătită”, a spus preşedintele Colegiului Neamţ

Ajuns val-vârtej la uşa Colegiului Dentiştilor din Neamţ, cu o reclamaţie în dinţii rămaşi la locul lor, te izbeşti de un afiş care te-ar putea întoarce din drum: „Pentru începerea unei investigaţii referitoare la acuze aduse membrilor Colegiului Medicilor Dentişti Neamţ solicitantul va depune în contul CMD-Neamţ suma de 600 RON”. Îţi faci socoteala, cauţi chitanţele sau, chiar dacă nu ai aşa ceva (a nu se înţelege că nu ţi-ar fi dat doctorul) îţi aminteşti câţi bani ai lăsat la medicul de prestaţiile căruia nu eşti mulţumit şi pui în balanţă cu cele 6 milioane de lei vechi pe care ai fi obligat să le achiţi anticipat la Colegiu, pentru anchetarea cazului. Vrei să ţi se facă dreptate, dar nu tot pe banii tăi! Poţi crede că ţi se pune pumnul în gură, dar reprezentanţii Colegiului Dentiştilor din Neamţ te vor contrazice. Asta dacă mai ai curajul să deschizi uşa de la Colegiu.

„Noi nu vrem ca prin această taxă, de 600 RON, să-l facem pe om să nu mai vină cu petiţii”, ne-a declarat dr. Gheorghe Cotae, preşedintele Colegiului Dentiştilor din Neamţ. „Reclamaţia în sine nu este taxată! Dar dacă dorinţa reclamantului este să fie începută o investigaţie, să fie convocaţi membrii Comisiei de disciplină, atunci trebuie să achite taxa, în contul colegiului. Dar noi nu vrem să punem omul să plătească, noi pledăm pentru mediere, pentru înţelegere. Dacă pacientul nemulţumit se prezintă la noi, lasă reclamaţia scrisă şi apoi noi cerem şi punctul de vedere al medicului. Apoi, încercăm să-i punem pe cei doi faţă în faţă, la o mediere, să încerce să rezolve problema pe cale amiabilă, să discute, să convină la o soluţie de rezolvare a problemei. Pentru că, de cele mai multe ori, problema este lipsa de comunicare. Pacientul trebuie să înţeleagă limitele unui tratament. Are anumite aşteptări de pe urma unor lucrări stomatologice şi dacă rezultatul îl nemulţumeşte consideră că doctorul e vinovat. Spre exemplu, am avut reclamaţii de la pacienţi care necesitau fie implant de dinţi, care ar fi costat mai mulţi bani, fie proteză mobilă. După protezare se poate resimţi un un anumit disconfort, dat de un anumit grad de mobilitate, din varii motive, faţă de implantul care clar nu se mişcă. Şi de aici până la a acuza medicul că nu şi-a făcut bine treaba a fost doar un pas. Mergând pe medierea conflictului, pacientul a înţeles că nu poate avea aceleaşi aşteptări de la două tipuri diferite de lucrare stomatologică şi cazul s-a rezolvat prin retragerea acuzaţiei”.

Anul trecut, Colegiul Medicilor Dentişti din Neamţ a înregistrat nici mai mult nici mai puţin de 6 reclamaţii. Toate rezolvate prin… mediere. Dacă nu ştiţi unde se află sediul Colegiului, vă spunem noi: în cunoscuta policlinică stomatologică din Piatra Neamţ, la capătul holului de la parter, unde culoarul a fost pavat cu gresie.