Peste 300 de autovehicule Toyota rechemate în service pentru diferite defecțiuni

Toyota, companie care, după cum precizează oficialii acesteia, se află într-un continuu proces de verificare a calității autovehiculelor sale vândute în toată lumea, inclusiv în România și datorită faptului că Toyota Romania, în calitate de importator oficial al mărcii Toyota în Romania, dorește continuu să fie transparentă în relația cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, precum și în conformitate cu legislația națională și europeană, a lansat, în ultimele zile, nu mai puțin de 4 campanii de rechemare în service a peste 300 de autovehicule care pot avea defecțiuni din fabricație și care pot genera accidentări sau alte situații neplăcute.

Una dintre campanii se referă la o serie de autoturisme Toyota C-HR, Turcia produse în perioada 2016-2017, echipate cu un rezervor de combustibil fabricat din rășină. „Există posibilitatea ca, din procesul de turnare, grosimea materialului rezervorului pe anumite porțiuni să fie mai mică decât cea specificată. Dacă acest lucru s-a întâmplat, o fisură poate apărea la nivelul rezervorului și se poate simți miros de combustibil. În prezența unei surse de aprindere, scurgerea de combustibil poate mări riscul apariției unui incendiu“, avertizează Toyota. Autoturismele cu pricina sunt produse în 2016 și 2017, însă nu toate vehiculele din această perioadă sunt afectate și/sau vândute în România.

De asemenea, Toyota a decis lansarea unei operațiuni tehnice speciale în rețeaua sa, la data de 2 august 2017, ca urmare a unei alte probleme, nu prea bine gestionate. „Autoturismele vizate sunt echipate cu airbag șofer cu o singură treaptă de declanșare. Din cauza identificării greșite a mașinilor vizate de anterioara campanie de airbag șofer Takata, unele autovehicule, care aveau inițial airbag-uri fabricate de un alt furnizor, au fost incluse printre vehiculele vizate de campania Takata. Ca rezultat, la aceste vehicule au fost înlocuite capsele pirotehnice cu unele îmbunătățite Takata, dar care nu sunt compatibile cu sistemul de airbag existent. În aceste condiții, airbagul frontal șofer poate să nu se declanșeze în cazul unui accident, crescând riscul rănirii șoferului. Este vorba despre mașini fabricate în perioada 2008-2011.

Campanie tehnica Toyota „17SMD#078_ Hilux – Cablaj motor“ , o altă acțiune a Companiei Toyota, vizează Autoutilitare Toyota Hilux Africa de Sud. „Există posibilitatea ca un clips cu care este fixat cablajul de motor de un suport, la modelele cu volan pe partea stângă, să nu fi fost bine fixat. În acest caz, atunci când se rotește volanul, cablajul de motor poate intra în

contact cu axul intermediar de volan. Acest lucru poate duce la deteriorarea cablajului, iar în cazul cel mai nefericit, motorul se poate opri în mers, și astfel crește riscul unui accident“, a precizat Toyota. În cauză sunt autoutilitare produse în perioada 2016-2017.

La autoutilitara Toyota Proace Belgia există posibilitatea ca suportul prin intermediul căruia este fixat compresorul de aer condiționat de motor să nu fi fost strâns la cuplu corespunzător. Ca urmare există riscul ca acest suport să se rupă în timpul mersului. Dacă acest lucru se întâmplă, compresorul de aer condiționat poate cădea pe drum!

Geanina NICORESCU