Pacienţii spitalului se plâng de varietatea şi calitatea mesei

chestionare bolnavi

* Chestionarele de satisfacţie evidenţiază şi dorinţa bolnavilor de a fi informaţi cu privire la diagnostic şi medicaţie

* Consiliul Etic a avut, lunar, câte una-două reclamaţii privind limbajul neadecvat folosit de personal

Reprezentanţii spitalului judeţean au începul centralizarea chestionarelor de satisfacţie a bolnavilor internaţi, privind confortul , alimentaţia, medicaţia şi relaţia cu personalul medico-sanitar. Repondenţii au fost internaţi pe parcursul lunii decembrie 2013, când Casa de Asigurări de Sănătate Neamţ şi Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor a cerut pentru prima dată completarea unor astfel de chestionare. Scopul este acela de identificare a neajunsurilor şi luarea măsurilor în consecinţă, până la data acreditării unităţilor sanitare.

Din răspunsurile centralizate până ieri, la serviciul Statistică al SJU Neamţ, se desprind două probleme sesizate de bolnavi, care privesc alimentaţia şi comunicarea cu personalul medical în privinţa diagnosticului şi a tratamentelor. Mai exact, o serie de bolnavi au punctat că nu sunt satisfăcuţi de varietatea şi calitatea meniului, alţii au menţionat că medicii nu-i pun la curent cu diagnosticul, medicaţia şi gradul de vindecare de la o zi la alta. Au fost centralizate răspunsurile date de bolnavii din secţiile Urologie, Boli infecţioase, Medicală, Paliative, Neurochirurgie, Interne, Chirurgie Plastică, Oftalmologie şi Dermato-Venerice, numărul chestionarelor variind între 5 şi 40. Fişele completate de pacienţii celorlalte secţii ar trebui să fie trimise la Statistică astăzi, cel târziu mâine.

Chestionarele, completate  sub anonimat, nu au conţinut reclamaţii privind calitatea serviciilor medicale. Au fost doar unele observaţii privind lipsa de comunicare în privinţa informării pacientului privind starea şi evoluţia stării de sănătate. „Doresc să fiu pus la punct cu diagnosticul, medicaţia şi starea mea de la zi la zi, până la externare”, a subliniat un pacient, la rubrica Observaţii.

Nu s-au remarcat răspunsuri negative la întrebarea „Personalul medical vi s-a părut competent, profesionist, mereu disponibil şi interesat să asculte problemele dumneavoastră?”. Însă, pe tot parcursul anului trecut, Consiliul de Etică al Spitalului Judeţean de Urgenţă Piatra Neamţ a primit, lună de lună, câte una, două sesizări privind comportamentul verbal agresiv al unor cadre sanitare: „Probabil că oboseala şi-a spus cuvântul şi pe acest fond au mai avut loc mici altercaţii, dar vreau să subliniez că toate situaţiile au fost rezolvate pe cale amiabilă, fără să fie nevoie de măsuri coercitive”, ne-a declarat Cristina Iordăchescu, director de îngrijiri în cadrul spitalului judeţean.

Geanina NICORESCU