Luni, 26 ianuarie, la sediul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă a avut loc conferinţa de presă pentru lansarea oficială acampaniei naţionale „Nu tremur la cutremur”. La eveniment au fost prezenţi secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, dr. Raed Arafat, inspectorul general al IGSU, colonelul Nicolae Cornea, reprezentanţii altor instituţii implicate în gestionarea acestui tip de risc. În cadrul conferinţei au fost prezentate materialele campaniei, realizate de specialiştii IGSU în colaborare cu experţi în domeniu şi parteneri din societatea civilă, în vederea informării, conștientizării și pregătirii populației pentru a se reacționa corect în situația producerii unui cutremur de magnitudine ridicată.
Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, dr. Raed ARAFAT, a prezentat detalii despre desfăşurarea campaniei, utilitatea acesteia, precum şi alte aspecte relevante despre pregătirea pentru seism: „este normal ca populaţia să fie informată şi instruită. Sunt mai multe modalităţi care sunt aplicate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi de celelalte structuri implicate. Una dintre ele este pregătirea la faţa locului, exerciţii în şcoli desfăşurate de inspectoratele pentru situaţii de urgenţă cu copii, informarea publică prin pliante şi alte materiale”.
Îîn perioada următoare, acţiunile inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă vor urmări să atragă atenţia, în special, asupra modului de comportare al cetăţenilor în situaţia producerii unui seism. „Demersul nostru este orientat spre această latură de informare şi educare a populaţiei, astfel încât prin măsurile întreprinse să creştem cât de mult posibil şansele de supravieţuire. Să transmitem mesajul corect, în aşa fel încât populaţia să fie pregătită şi pe acest tip de risc” a declarat colonelul Nicolae Cornea, şeful IGSU.
Cristina IORDACHE