Marţi,
7 mai 2019, a avut loc evaluarea competenţelor de producere a
mesajelor scrise. Din cei 4324 de elevi înscrişi, au participat
4032, 292 fiind absenţi.
Instrumentele de evaluare(testele,
baremele de corectare şi fişele de evaluare) au fost elaborate de
Centrul Naţional de Examinare şi Evaluare. Testele administrate
elevilor au fost în concordanţă cu programele şcolare în
vigoare, având un format asemănător cu cel al evaluărilor
internaţionale.
Administratorul de test pentru clasa a II-a
este învăţătorul clasei asistat de un al doilea cadru didactic,
care nu predă la clasa respectivă. Durata alocată rezolvării
testului este de 30 de minute.
Testele se evaluează, în
cadrul unităţii de învăţământ, de către două cadre didactice
evaluatoare, dintre care unul este învăţătorul clasei. Evaluarea
se face cu respectarea strictă a baremului şi a instrucţiunilor
cuprinse în Caietul cadrului didactic.
Rezultatele
individuale obţinute la Evaluarea Naţională nu se afişează, nu
se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.
Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ
prin:
– elaborarea planurilor individualizate de învăţare,
acolo unde situaţia impune acest lucru;
– informarea
elevilor, a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra
stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate;
–
analiza rezultatelor la nivelul catedrei.
Miercuri, 8 mai
2019, a avut loc evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor
citite. Din cei 4324 de elevi înscrişi, au participat 4089, 235
fiind absenţi.