Metode simple și la îndemână prin care să crești traficul unui website

Orice administrator de website, indiferent că este vorba despre magazin online sau orice alt tip de pagină web, își dorește evident să aibă valori cât mai mari ale traficului înregistrat în mod natural, fără publicitate plătită și alte tehnici costisitoare. Traficul organic este cel generat în mod natural, adesea cu ajutorul motoarelor de căutare. Prin SEO (optimizare pentru motoarele de căutare), se dorește atingerea unui oviectiv de maximă importanță: un potențial client care caută un produs / un serviciu / un conținut pe care website-ul tău îl propune, să ajungă la tine și nu la concurență. Aceasta este însă dorința tuturor, deci în funcție de strategia aplicată se pot câștiga sau nu vizitatori în mod coerent.

Înainte de orice, creează conținut! Evită reciclarea datelor, oferă conținut relevant, unic, de utilitate reală pentru publicul tău țintă. Astfel poți îmbunătăți în mod natural optimizarea SEO. Este important să nu te gândești însă doar din punct de vedere tehnic, la modul în care funcționează motoarele de căutare. Realizează conținut interesant, util, conținând desigur și cuvintele cheie relevante (utilizate de publicul țintă în interogările de pe motoarele de căutare).

Totul trebuie să sune natural, să fie relevant, să existe o comunicare onestă și nu doar una comercială. Motoarele de căutare „gândesc” tot mai apropiat de gândirea umană și caută să dezavantajeze conținutul artificat. Au de câștigat website-urile care se gândesc în mod real la nevoile publicului său. Vizitatorii care vor ajunge pe website-ul tău ar putea aprecia unele articole până la nivelul în care le distribuie în mod natural pe rețelele de socializare, considerându-le suficient de utile pentru a fi împărtășite prietenilor ce au aceleași interese de nișă.

Pentru orice tip de website, de la e-shop până la website de prezentare a unei afaceri, este nevoie de update permanent în materie de content. Dincolo de conținutul firesc (descrieri de produse etc.), este bine să dezvolți o secțiune de blog. Acolo trebuie să publici în mod regulat articole originale de interes pentru comunitatea pe care o targetezi, evident în legătură directă cu produsele / serviciile pe care le oferi. Clienții și potentiații clienți vor aprecia articolele utile și, din nou, aprecierea se va transmite și spre motoarele de căutare.

Rețelele sociale sunt un capitol de maximă importanță, deci este bine ca paginile corelate website-ului tău să fie active permanent. Acestea pot ajuta la atragerea de trafic organic și de asemenea la consolidarea brandului. Nu ignora importanța bloggerilor și vlogerilor. Caută bloguri / vloguri relevante domeniului tău, inserează comentarii la unele articole, comunică, realizează chiar trimiteri (naturale) din blogul tău spre aceste comunități.

Cu privire la alegerea cuvintelor pentru SEO, optează pentru long-tail keywords. Nu doar cuvintele cheie evidente sunt importante, mai ales că acolo există cel mai probabil o concurență acerbă. Poți introduce în articole și în subtitluri cuvinte cheie mai lungi, specifice produselor sau serviciilor propuse de tine. Astăzi, tot mai multe persoane caută elemente de nișă, nu generalități! Din punct de vedere tehnic, acordă atenție la trei elemente de bază: meta titlul, adresa URL și meta descrierea. Este vorba despre SEO on-page. Poți utiliza programe sau pluginuri precum Yoast SEO pentru WordPress, SEO HubSpot, Ahrefs și altele.

Încearcă să păstrezi un vizitator pe website-ul tău, introducând în texte linkuri interne relevante. Implicit, îți vei consolida poziția în căutările online. Ai grijă permanent la conturarea strategiei de link building, cu link-uri de calitate din surse cu autoritate în domeniul website-ului tău. De exemplu, pentru a evita costurile, poți propune unele articole de specialitate unor bloguri sau publicații online, în schimbul unor linkuri către website-ul tău.