“Marea cuponiadă” la hipermarket

raft

Cel mai mare hypermarket din Piatra neamț a lansat o strategie de atragere și fidelizare a clienților, copiată după un tipar american. Reducerile aplicate pe baza taloanelor decupate din revista magazinului nu sunt colosale dar, pentru omul simplu care-și drămuiește cu atenție fiecare bănuț, orice leu economisit contează.
Pe asta mizează și specialiștii în marketing ai retailerului, aspect sesizat imediat de clienți care, în mediul online, nu se sfiiesc să desființeze ”cuponiada” considerând-o ”manevră ieftină și înșelătoare”.

Reducere la un produs

„Decupează din ziarul Kaufland cuponul de reducere, ia de la raft produsul indicat pe cupon şi la casa de marcat se aplică instant reducerea înscrisă pe acesta”, explică reprezentanţii Kaufland.
Reducerea se aplică la preţul de raft al produsului, numai în perioada valabilităţii cuponului.
Cuponul promoţional corespunde unei singure achiziţii pentru un produs participant la campanie (o bucată). În cazul în care produsul de pe cupon face parte dintr-un sortiment cu mai multe variante de articole (menţionate în cupon), achiziţia cu reducere se aplică unui singur articol (o bucată) din respectivul sortiment.
Un cupon de reduceri poate fi folosit pentru achiziţia unui singur produs. Cu toate acestea, nu este restricţionat numărul de cupoane folosit. Kaufland România, în calitate de organizator, nu va verifica provenienţa cupoanelor din ziarul propriu primite la casele de marcat din magazine, nici nu va efectua verificări ale traseului cupoanelor cu reduceri după efectuarea distribuţiei ziarelor Kaufland în căsuţele poştale (asemenea verificări ar fi foarte costisitoare).

Clienții: “Țeapă!”

Clienții nu văd cine știe ce minunăție în reducerile date pe cupon. ”În afară de niște suc și bere cu reducere pe această ofertă, nu vezi alte diferențe de preț. Oferta lor e o țeapă, e doar o metodă de a aduce clienții în magazin. Probabil că au sesizat că le scad vânzările și caută soluții”, spune, pe un forum, Marcu.
”România a ajuns o țară unde firmele din țările dezvoltate își pot vinde toate firimiturile, după ce le împachetează frumos, să ia ochii clienților. Sunt pline marile magazine, mai ales cele cu acționariat multinațional, de produse expirate, resigilate și cu reaplicarea etichetei de garanție. Nu le controlează nimeni pentru că, probabil, sunt interese financiare colosale ca aceste firme să fie protejate. În schimb, ăla de are un magazinaș la colțul blocului este călcat zilnic de tot felul de controale”, spune un alt client.

D. VINCA