Mai multe controale de la Protecția Consumatorului

Natalia Hrusca* Doar un sfert din valoarea amenzilor a fost încasată

Pentru asigurarea activității de supraveghere și control a activităților derulate de agenții economici din județul Neamț, comisarii de la Protecția Consumatorului au desfășurat, anul acesta, 2.097 acțiuni, în creștere față de anul 2014, când s-au desfășurat 1.892 de acțiuni privind conformitatea produselor sau a serviciilor alimentare, nealimentare și financiare.

Ca urmare a constatării nerespectării prevederilor legale de către unii operatori economici verificați, în 1.551 de cazuri au fost întocmite procese-verbale de constatare a contravenției, prin care au fost aplicate sancțiuni pecuniare în valoare de 1.365.150 lei, cu încasarea operativă a amenzilor în valoare de 330 650 lei.

„În vederea limitării prejudicierii consumatorilor, odată cu aplicarea de sancțiuni au fost dispuse și măsuri complementare de oprire de la comercializare pentru produsele și serviciile cu deficiențe: oprire temporară până la remedierea deficiențelor pentru produse în valoare de  1.537.107 lei și oprire definitivă a mărfurilor neconforme identificate de comisarii CJPC Neamț, în valoare de 41.869 lei. În vederea creșterii eficienței activității Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor – CJPC Neamț, în situația în care au existat prezumții că unele produse verificate pot prezenta neconformități (inclusiv în cazul celor sesizate sau reclamate), au fost desfășurate acțiuni preventive de prelevare și testare în laboratoare pentru un număr de 30 de produse, respectiv produse electrice, produse textile, miere, pastă tomate, cacao, lapte praf. Rezultatele de laborator au confirmat prezumțiile comisarilor pentru 23% dintre produsele analizate, care s-au dovedit a fi neconforme și, ca urmare, au fost oprite de la comercializare“, a precizat ing. Natalia Hrușcă, comisar șef la CJPC Neamț.

Din totalul proceselor verbale întocmite de comisarii CJPC Neamț în anul 2015, cele mai multe au evidențiat lipsa conformității produselor sau serviciilor privind produse alimentare în 638 cazuri, produse nealimentare în 230 cazuri, produse financiare în 9 cazuri, servicii nealimentare în 219 cazuri și alte segmente în 464 de situații.

O altă latură a activității desfășurate de comisarii CJPC Neamț are la bază sesizările și reclamațiile venite de la cetățeni. Potrivit competențelor atribuite prin lege, CJPC Neamț a primit și înregistrat anul acesta un număr de 879 sesizări și reclamații, în scădere față de anul 2014, când s-au înregistrat 960 reclamații.

Geanina NICORESCU