Lovitură dată ghișeelor de copiat acte / Măsură anti-birocrația certificatelor

birocratie

Nu le-ar plăcea celor care câștigă un ban din copierea actelor care hrănesc sistemul birocratic, dar sigur măsura va fi bine primită de nemțenii care acum pierd timp și bani pentru obținerea certificatelor de căsătorie sau de naștere.

Mai concret, nemțenii care vor avea nevoie de astfel de certificate nu vor mai face naveta între instituții (spital – primărie, stare civilă) și nici nu vor mai fi nevoiți ca pentru un astfel de document să care după ei sacoșe cu acte originale sau copii.

Ce se va întâmpla în viitor? Ai de obținut un certificat de naștere pentru copilul care tocmai ți s-a născut? Pe baza declarației părinților dată la spital și a cărților lor de identitate, certificatul pentru noul-născut va fi eliberat chiar la unitatea sanitară respectivă care va face parte dintr-un sistem național informatizat al stării civile. La fel se va proceda și în cazul certificatelor de căsătorie, primăriile urmând a fi și ele conectate la acest sistem informatizat. Măsura a fost anunțată de reprezentanții Ministerului pentru Societatea Informațională.

„Eşti părinte, te bucuri că ţi-ai născut copilul, ai uitat de partea de birocraţie. Te duci la spital cu cartea de identitate, toate actele – certificate de naştere, de căsătorie – se află într-o bază centrale de date”, a arătat ministrul Dan Nica.

Implementarea acestui program presupune alcătuirea unei baze de date foarte mari în care vor fi stocate, ca fișiere foto sau pdf, toate actele de stare civilă eliberate de autoritățile centrale sau locale din țară.

Realizarea aceste arhive poate dura între câteva luni și un an. Efectele pentru populație sunt clare. De asemenea, va fi ușurată și munca funcționarilor. Va pierde doar industria xerox care câștiga atât de bine din sfânta birocrație.

D.V.