La Urgențe, cei mai nemulțumiți pacienți sunt cei încadrați la codul verde, 30 de minute de așteptare

reclamatii-spitalul-judetean-upuConvins că personalul medico-sanitar din unele secții nu comunică suficient cu pacienții și aparținătorii acestora, managerul Liviu Negelschi a decis trimiterea cadrelor medii la cursuri de comunicare. Mai exact, personalul UPU, asistentele șefe și personalul mediu sanitar din secțiile de cronici – oncologie, paliație.

„Ne dorim să corectăm deficiențele constatate la nivel de comunicare în acest spital. Avem pe rol 4 reclamații privitoare la relația pacient-aparținător-corp medical, și nu referitor la actul medical în sine, ci referitoare la modalitatea de comunicare. Lucrăm la corectarea atitudinii, prin deschiderea dialogului cu pacientul. Am constatat că timpul de așteptare în UPU este perceput ca fiind prea lung de către pacient/aparținător. Nu se comunică suficient cu pacienții/aparținătorii cu privire la informarea acestora asupra consultațiilor proprii în contextul activității UPU în acel moment. Există o clasificare pe care urgentiștii o fac în faza de triaj în codificarea urgenței cazului. Codurile sunt: Roșu: timp de preluare 0 min; Galben: 10 min; Verde: 30 min; Albastru: 60 min; Alb: maxim 120 min. Cei mai vocali pacienți sunt cei încadrați în codul verde“, a precizat Liviu Negelschi, managerul Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț.

Acesta a mai spus că nu trebuie omise a fi menționate motivele subiective care țin de spital: spațiul destinat UPU este subdimensionat față de necesități, fiind configurat pentru adresabilitate de 27.000 de pacienți/an, or, în prezent adresabilitatea este de 52.000 pacienți/an. „Subliniez că există alocări de la Ministerul Sănătății și de la Consiliul Județean de 100.000 de lei și, respectiv, de 12.000 de lei pentru un proiect de reconfigurare și extindere a UPU“, a mai precizat Liviu Negelschi.

Geanina NICORESCU