Îți place cum ai fost tratat în spital?

Sesizările formulate de pacienţi prin completarea unui formular special înmânat la externare vor intra direct în atenţia consiliului etic constituit în fiecare spital, după cum a precizat ministrul Sănătăţii.

Mecanismul de feedback al pacientului ar putea deveni operaţional din luna aprilie. Astfel, formularele completate de pacienţii care au trecut prin mâinile cadrelor sanitare din spitalele judeţului Neamţ vor intra în atenţia membrilor din comisia etică, astfel încât va putea fi analizat mai bine comportamentul medicilor, asistenţilor şi al infirmierelor în relaţia cu bolnavul.

„Mecanismul de feedback al pacienţilor este o chestiune pe care noi o discutăm în România de când eram în anul doi de studenție. În acest an îl implementăm, intenția noastră este aceea de a deveni operațional din luna aprilie. Asta înseamnă că tot ceea ce va fi semnalat de pacienți, care vor primi un formular la externarea dintr-un spital sau la finalul serviciului medical pe care îl primesc, va fi analizat de consiliile etice care se vor constitui în spitale, unele dintre ele le-au și constituit, sunt deja operaționale. Lucrurile semnalate se pot rezolva acolo”, a afirmat ministrul la lansarea Raportului Alianței pentru Sănătate din România cu privire la starea sistemului de sănătate.

Bănicioiu și-a manifestat convingerea că acest mecanism va duce la îmbunătățirea calității actului medical.

Geanina NICORESCU