“Infractorii te pot cunoaşte mai bine decât crezi”

prevenire1

*Poliţia Neamţ şi Groupama derulează o campanie de prevenire a furturilor

Doi minori comit mai multe spargeri din locuinţe, în decurs de 3 – 4 luni, la adrese unde cunosc foarte bine programul proprietarilor, toţi din aceeaşi localitate. Cei doi reuşesc astfel ca în timp relativ scurt să fure, fără a fi prinşi, bunuri în valoare de peste 50.000 de lei, iar când sunt identificaţi şi reţinuţi de poliţie, cei doi ajung să beneficieze de indulgenţele codului penal faţă de vârsta lor şi rămân în libertate.

Nu este un scenariu de film sau de carte, ci o situaţie reală care s-a concretizat recent într-un dosar penal instrumentat de poliţiştii de la Secţia Rurală Gârcina.

Un astfel de scenariu se poate întâmpla oricând, oricui. De la acest principiu a pornit campania derulată acum de Inspectoratul de Poliţie Neamţ împreună cu partenerul de tradiţie Groupama Asigurări, companie cooptată chiar de însuşi adjunctul Poliţiei Neamţ: “Infracţiunile de furturi sunt şi în acest an ponderea din totalul infracţiunilor sesizate, după primul trimestru al anului acestea situându-se la valoarea de 2.083, din 5.553 sesizate, cu o creştere a furturilor din auto”, a precizat în conferinţa de presă de ieri comisarul şef Stelică Bezim, adjunct al Poliţiei Neamţ. “Într-o ierarhie a infracţiunilor contra patrimoniului înregistrate în primele trei luni ale anului în Neamţ reiese că furturile din locuinţe sunt la un nivel de 15,5%, furturile din auto sunt 15%, iar furturile din societăţşi comerciale se situează la 13,2% din total. Toate acestea ne determină ca prin această campanie ce se va derula până în luna septembrie inclusiv să transmitem informaţiile specifice prin toate canalele mass-media, să distribuim materiale informative, avem 4.000 de broşuri şi 150 de afişe, să derulăm diverse acţiuni cu grupurile ţintă aşa încât populaţia să fie conştientă că prevenirea este atitudinea cea mai potrivită în faţa infractorilor”, a mai spus adjunctul IPJ Neamţ.

Campania se va derula împreună cu Protopopiatul Piatra Neamţ, cu Fundaţia “Speranţa” Săvineşti, cu asociaţiile de proprietari, cu Uniunea Pensionarilor şi alte organisme. “Campania are trei module axate pe prevenirea tâlhăriilor, a furturilor din locuinţe şi din auto, obiective ce vor fi atinse şi prin realizarea a două videoclipuri şi a unui material video susţinut de actori din Bucureşti”, a subliniat subcomnisar Daria oatu, şefa Compartimentului Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Neamţ. “De asemenea, este activ microsite-ului web prevenire.groupama.ro şi vom fi prezenţi cu materiale informative la toate manifestările ocazionate de zilele oraşelor Piatra Neamţ, Roman, Târgu Neamţ, Bicaz şi Roznov, în şcoli, în centrele comerciale, la emisiuni tv şi radio”, a mai adăugat subcomisarul Daria Oatu.

Reprezentantul Groupama Asigurări Piatra Neamţ a precizat, la rândul lui, că prevenirea riscurilor este o componentă importantă a politicilor companiei care se implică de cel puţin 3 ani în campanile derulate la nivel naţional de Poliţie. Dumitru Bodnar, directorul agenţiei pietrene, a mai spus că e bine ca nemţenii să se gândească la avantajele şi economia pe care prevenirea o aduce.

Cristina IORDACHE