Importanța formulării unor strategii de promovare pentru atingerea obiectivelor de marketing online

Fiind unul dintre cei 4 P ai mixtului de marketing, promovarea este un pas crucial în crearea unei conversații cu potențialii clienți, astfel încât să cultivi cunoașterea mărcii.

O promovare atent elaborată ar trebui să-i ghideze pe aceștia în scopul de a manifesta interes, pentru a încuraja viitoarele vânzări. 

Pentru a fi sigur că promovarea ta contribuie la toate nivelurile procesului de cumpărare, trebuie să dezvolți o strategie de marketing promoțional care să definească în mod clar ce obiective de marketing trebuie atinse și ce acțiuni trebuie să întreprinzi în acest sens.

De cele mai multe ori, este de preferat să colaborezi cu o agentie de marketing digital, care te va ajuta să identifici ce tipuri de strategii trebuie să alegi pentru a promova cât mai eficient planurile tale de marketing online.

Importanța creării unei strategii de marketing de promovare:

Strategia de promovare a firmei tale este planul de a crea un mijloc de comunicare cu potențialii clienți care va genera vânzări și va îmbunătăți gradul de cunoaștere a mărcii. O strategie bine construită combină metodele necesare pentru a promova implicarea clienților cu informații despre publicul țintă și detalii despre când și unde să pui planul în acțiune.

Crearea unei strategii de marketing va concentra eforturile spre conducerea clienților de la conștientizare la acțiune, pentru a îmbunătăți rezultatele, reducând costurile inutile. Promovarea ar trebui să prezinte produsele sau serviciile tale unui public pe care îl poți convinge să îți urmeze îndemnul la acțiune ( CTA) fără a pierde timp sau resurse cu persoane din afara grupului demografic țintă ales.

Când urmezi corect o strategie bine creată, vei converti traficul crescut în conținutul tău online, interacționând cu clienții, pentru a demonstra valoarea pe care compania ta o oferă,  față de concurență Procedând astfel, vei convertiți clienții potențiali  în cumpărători și îți vei îmbunătățiți vânzările. Beneficiile urmăririi unei strategii promoționale sunt semnificative în comparație cu marketingul fără o strategie corectă de promovare.

Crearea unei strategii de marketing digital este cea mai eficientă modalitate din punct de vedere al costurilor de a construi promoții care să atingă în mod constant populația țintă. Promoțiile online atrag publicul prin încurajarea interacțiunii prin conținut informativ.

Beneficiile strategiilor de promovare online:

Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le oferă marketingul online față de strategiile offline este că poate oferi date în timp real și își poate demonstra eficacitatea.

În orice moment, poți afla câți oameni au văzut o reclamă, câți s-au implicat, ce rezultate a adus și ce impact semnificativ a însemnat un clic pe un anumit anunț.

Campaniile digitale sunt, de asemenea, ușor de personalizat și pot fi optimizate pentru a maximiza rentabilitatea investiției, în funcție de elementele care funcționează mai bine pentru publicul țintă. Drept urmare, strategiile de promovare online tind să fie mai puțin costisitoare și să aibă o rată de conversie mai mare decât reclamele tradiționale. Campaniile de publicitate online permit unei firme să construiască promoții pentru dispozitivele mobile, care reprezintă peste 40% din toate interacțiunile online.

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO):

Pentru a te asigura că potențialii clienți îți găsesc conținutul reclamelor cu ușurință, trebuie să utilizezi eficient practicile de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO).

Acestea îmbunătățesc gradul de cunoaștere a mărcii și traficul site-ului web prin stimularea poziționării superioare a conținutului site-ului tău în algoritmii populari ale motoarelor de căutare, făcându-l să apară mai sus în lista rezultatelor organice de căutare.

Cea mai răspândită tehnică SEO este să includă cuvinte cheie pe care populația țintă pe care o ai în vedere le va folosi probabil când caută afaceri și servicii conexe.

Cuvintele scurte, utilizate în mod obișnuit, au mai multe șanse să apară în căutările clienților, dar prevalența lor înseamnă că site-ul tău se va confrunta cu mai multă concurență. Expresiile lungi (long tail) sunt realizate cu cuvinte mai specifice și sunt de obicei preferate pentru a-ți face conținutul mai vizibil pentru clienții potențiali.

SEO on page pentru website-ul tău include aceste cuvinte cheie în titluri, adresa URL, conținutul în sine și etichetele de titlu și meta-descrierile care apar în rezultatele căutării.

Alți factori care îți afectează clasarea căutării includ backlink-urile de la domenii autorizate, precum și optimizarea site-ului web, cum ar fi capacitatea de răspuns și compatibilitatea cu dispozitivele mobile.

Companiile cu bugete limitate pot găsi online mai multe instrumente SEO gratuite, dar colaborarea cu o agenție specializată în marketing online așa cum este agenția re7consulting din București, este cea mai bună modalitate de a apărea corect în căutările organice.