Furnizorii de servicii medicale sunt avertizaţi să nu mai trimită asiguraţii la CAS

CAS* Aglomeraţie nejustificată la ghişee

* „Dacă pacientul nu are cardul la el, nu este necesar să fie trimis la Casă pentru adeverinţă pentru că se poate verifica pe site calitatea acestuia”, a subliniat jr. Radu Firăstrău

De la 1 august, cardul de sănătate va fi singurul instrument de validare a serviciilor medicale cu decontare de la Casa de Asigurări de Sănătate, cu excepţia urgenţelor. Deocamdată, sunt unele derogări, iar preşedintele director general al CAS Neamţ, jr. Radu Eugen Firăstrău a atenţionat furnizorii de servicii medicale, medicamente, îngrijiri la domiciliu şi dispozitive medicale aflaţi în relaţie contractuală cu instituţia, cum trebuie să acţioneze în diferite situaţii în care se impune utilizarea cardului. Şeful CAS a considerat că trebuie să facă unele precizări, pentru că ghişeele sunt „sufocate” de asiguraţi care cer adeverinţe, deşi nu ar fi necesară astfel de dovadă în condiţiile în care furnizorul de servicii medicale poate verifica şi singur dacă pacientul este sau nu asigurat: „Atragem atenţia cu privire la necesitatea acordării serviciilor medicale, medicamentelor, îngrijirilor la domiciliu şi dispozitivelor medicale tuturor persoanelor care apar asigurate în sistem, chiar dacă nu au cardul naţional de asigurări sociale de sănătate asupra lor, nefiind necesar ca aceste persoane să fie îndrumate la CAS Neamţ pentru eliberarea adeverinţelor de asigurat”.

Potrivit preşedintelui director al CAS Neamţ, în situaţia în care pacientul apare în sistem cu card naţional de asigurări de sănătate tipărit dar nu îl poate prezenta furnizorului de servicii medicale, medicamente sau dispozitive medicale din diverse motive (card uitat acasă sau pierdut), pacientul respectiv poate primi serviciile medicale respective după ce s-a verificat calitatea de asigurat pe site-ul CNAS şi s-a constatat că este asigurat. Modalitatea electronică de verificare a calităţii de asigurat se face prin introducerea de către furnizorii de servicii medicale, medicamente, îngrijiri la domiciliu şi dispozitive medicale a codului numeric personal al

„Persoanei care necesită servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale în câmpul „CNP”

din aplicaţia instalată pe site-ul CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html.

Doar în cazul în care persoana care necesită servicii medicale, medicamente, îngrijiri la domiciliu şi

dispozitive medicale, cu excepţia celor din pachetul minim de servicii medicale, ca urmare a interogării

aplicaţiei menţionate mai sus, APARE NEASIGURATĂ, aceasta va face dovada calităţii de asigurat cu adeverinţa de asigurat. În cazul în care persoana nu apare asigurată în sistem, furnizorul aflat în relaţie contractuală cu CAS Neamţ va înmâna persoanei neasigurate extrasul printat din aplicaţia informatică de   la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html. Persoana neasigurată se va prezenta la CAS Neamţ cu acest extras şi cu documentele necesare dobândirii calităţii de asigurat, pentru a i se elibera adeverinţa”, a subliniat jr. Radu Firăstrău.

Geanina NICORESCU