Echipa de proiect: Din iunie se pot ţine spectacole la TT

* Finisajele iniţiale din interior erau PFL şi pânză sau tablă şi pluş

* Acustica urmează să fie măsurată în condiţii de spectacol

* Cele trei săli de spectacole vor avea o capacitate totală de 500 de locuri

Încă o filă din scandalul brodat în jurul lucrărilor de la Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ s-a întors, ieri, în conferinţa de presă organizată la primărie de către echipa de proiect care a ţinut să dea detalii tehnice ce vin să susţină teoria unor lucrări bine realizate şi deja recepţionate.

Arhitectul proiectului Smaranda Gâlea a ţinut din capul locului să precizeze că în cazul teatrului sunt trei contracte: primul de consolidare –reabilitare clădire care este finalizat şi recepţionat de 7 din cei 9 membri ai comisiei, un contract pe partea de echipamente sonorizare şi lumini, în curs de finalizare şi un al treilea de achiziţii dotări, adică scaune şi alte lucruri necesare pentru loje, foaiere, cabine actori şi birouri.

Lucrările de consolidare efectivă au demarat în martie 2011 şi au ca termen de finalizare 7 decembrie 2013, însă ele au fost finalizate în iulie anul trecut. Finanţarea este asigurată în proporţie de 90,45% de Primăria Piatra Neamţ, însemnând peste 18,9 milioane lei, iar diferenţa de Consiliul Judeţean Neamţ, reprezentând 1,8 milioane de lei. Potrivit managerului de proiect, Florin Băluşescu, arhitectului Smaranda Gâlea, dirigintelui de şantier şi inginerului Dan Popa, reprezentantul antreprenorului RomConstruct, lucrările de consolidare – reabilitare au fost corect efectuate şi într-un termen mult mai scurt decât cel din contract. Mai ales în condiţiile în care clădirea a fost realizată iniţial cu fonduri puţine ca teatru gazdă al unor spectacole şi nu ca teatru cu trupă proprie. Au fost descoperite pe parcursul lucrărilor şi semne ale utilizării teatrului drept sală de cinematograf la un moment dat.

Privitor la acustica sălii de spectacol, membrii echipei de proiect au precizat că s-a făcut tot ceea ce se putea pentru a se corecta neajunsurile iniţiale, în condiţiile în care pereţii sălii erau acoperiţi cu PFL şi catifea sau pânză, iar balconul era „capitonat” cu tablă galvanizată şi pluş, „deci nu se putea vorbi despre nici un fel de acustică”, a precizat arhitectul Smaranda Gâlea. Un expert în acustică a realizat un studiu de sonorizare, după finalizarea reabilitării clădirii şi urmează să realizeze un studiu final după ce vor fi montate toate dotările, cu scaunele în sală, cu draperii la loje, cortină şi alte elemente, acesta realizându-se atât în condiţii de spectacol, cu sala plină de spectatori, cât şi cu sala goală. Eventualele reverberaţii ce se pot constata vor fi contracarate prin montarea unor panouri de absorţie.

Pe 12 iulie anul trecut s-a încercat o primă procedură de recepţie a lucrărilor, care nu s-a finalizat însă, aceasta a fost anulată şi s-a trecut la o altă procedură pe 28 noiembrie 2012. Atunci a fost completată o anexă prin care se spunea că mai sunt de remediat sau de completat unele lucrări, iar pe 24 ianuarie a.c., după realizarea celor precizate în anexă, a fost din nou convocată comisia de recepţie. Şi de această dată cei doi reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Neamţ – vicepreşedintele Gabriel Farcaş şi directorul tehnic Doru Conache- au refuzat să semneze procesul verbal de recepţie acesta fiind semnat însă de 7 din cei 9 membri, ceea ce din punct de vedere legal înseamnă, în opinia dumnealor, că recepţia este finalizată, fiind întrunite cele două condiţii principale: prezenţa a două treimi din membri şi semnăturile a 50% plus 1 dintre aceştia.

Contractul referitor la echipamentele de sonorizare şi lumini se află în derulare, echipamentele fiind cumpărate şi aflându-se în probe.

Pe contractul de achiziţii dotări, s-a făcut o primă licitaţie pe 4 ianuarie, la care nu s-a prezentat nimeni, urmând ca acesta să fie reluat cât de curând pe SEAP.

Pentru că au fost discuţii legate de capacitatea totală a teatrului, echipa de proiect a precizat că iniţial erau 232 de locuri în total, 56 dintre acestea în loje, iar balconul era închis de 10 ani. La finalul proiectului vor fi 156 de locuri în stal, 96 de locuri în loje şi 82 de locuri în balcon, dar vor mai exista două săli de spectacole, una la demisol şi una în subsolul clădirii care vor mări capacitatea totală a teatrului la 500 de locuri.

Despre nemulţumirile directorului TT-ului, Liviu Timuş, inginerul Dan Popa a apreciat că sunt diversiuni şi o încercare de a răspunde comentariilor apărute după ce a susţinut un spectacol în sală cu spectatorii pe scenă şi actorii în stal, în timp ce arhitectul Gâlea a considerat că sunt reflexii ale dorinţei de a recăpăta cât mai repede sala de spectacole înapoi.

Din punctul de vedere al echipei de proiect în luna iunie a acestui an ar trebui ca teatrul să fie complet funcţional şi să se poată organiza primul spectacol.