După tabăra de ideologie de gen „Girl up!”, Un nou program de reeducare a elevilor și părinților?

Organizatorii solicită respingerea referendumului pentru familie

După scandalul declanșat de organizarea controversatei tabere de ideologie de gen de la Covasna, care își propunea „reeducarea ambelor sexe” în sensul acceptării teoriilor neomarxiste impuse din afară, un eveniment asemănător se pregătește pentru următoarea perioadă. Este vorba despre proiectul „ACCES: Porți deschise. Minți deschise”, organizat de Asociația CERC – Centrul European de Resurse Creative, în parteneriat cu Administrația Fondului Cultural Național, instituție subordonată Ministerului Culturii. Potrivit inițiatorilor programului, în cadrul proiectului vor fi organizate mini-vacanțe pentru copiii din mediul rural, aceștia urmând să viziteze obiectivele culturale din București și să ia parte la ateliere de dezvoltare personală dedicate intereselor vârstei lor. Procesul de înscriere pentru unităţile şcolare participante va avea loc în perioada 1- 15 august, urmând a fi selectate trei unităţi şcolare ai căror elevi – cel mult 10 pe unitate şcolară -, însoţiţi de unul dintre părinţii lor şi de un cadru didactic, vor vizita şase muzee şi vor participa la patru ateliere de dezvoltare personală. Toate bune și frumoase până aici. Însă organizatorii informează că, în cadrul programului destinat elevilor de clase primare, vor fi susținute – între altele – cursuri de educație pentru sănătate, părinții urmând să participe la cursuri de educație parentală. Amintim cititorilor că în cadrul controversatului opțional Educație pentru sănătate, la capitolul „relații intime” elevilor li se asigură suportul informativ privind orientarea sexuală sau avortul provocat, motiv pentru care, de-a lungul timpului, numeroase ONG-uri au solicitat retragerea acestei materii din curricula școlară. În ceea ce privește controversa educației parentale, amintim că proiectul „Strategia națională de educație parentală 2018-2025” a fost retras recent de Ministerul Educației Naționale după sesizările a mii de părinți revoltați, dar și a unor instituții importante, precum Academia Română, Biserica Ortodoxă sau cea Catolică. Proiectul prevedea înființarea unei reţele de educatori parentali care urmau să redefinească modelul familiei tradiționale. Astfel, strategia sublinia obligația familiilor de a se „adapta noilor ideologii” şi de a experimenta „noi practici în relaţie cu copiii” . „Ne dorim să ne creștem copiii, astfel încât să înlăturăm stereotipurile de gen…” Proiectul „ACCES: Porți deschise. Minți deschise” se desfășoară pe tot parcursul anului 2018 și urmărește familiarizarea copiilor provenind din mediul rural, respectiv din zone marginalizate, cu „spațiile culturale urbane”, copii ai căror univers cultural „se rezumă la biserica din sat, căminul cultural și sărbătorile locale”, după cum se afirmă în proiect: „Copiii din mediul rural au un acces limitat la spații culturale, iar în lipsa resurselor și a unei preocupări din partea părinților sau școlii pentru acest aspect, universul lor cultural se rezumă la biserica din sat, căminul cultural și sărbătorile locale.” Așadar, se urmărește „iluminarea” maselor al căror punct de reper cultural și spiritual (încă) mai este Biserica Ortodoxă, care (încă) frecventează căminele culturale și perpetuează obiceiurile și tradițiile populare locale. Ne-am întors, oare, în vremurile de tristă amintire, când religia era considerată „opiumul popoarelor”, instrument de exploatare a maselor și frână împotriva civilizației și progresului? Uităm, oare, că toate popoarele își întemeiază cultura pe religie, cele mai importante creații culturale având un caracter religios? După 45 de ani în care Biserica a fost supusă terorii ideologice, iată că societatea românească, majoritar creştinortodoxă, se confruntă cu un nou val de ateism, promovat prin intermediul campaniilor mediatice instrumentate de organizaţii care au un vădit caracter anti-naţional. O luptă acerbă se duce împotriva fiinţei şi tradiţiilor poporului român, pe frontul familiei ortodoxe, al inocenţei copiilor noştri, al conştiinţei noastre naţionale şi religioase. Astfel, nu lipsit de importanță ni se pare faptul că Asociația CERC – Centrul European de Resurse Creative se numără între cele 78 de organizații finanțate din străinătate care au cerut Parlamentului, încă din 2016, să respingă inițiativa Coaliției pentru Familie de clarificare în Constituție a termenului de „căsătorie” ca uniune bărbat-femeie, deoarece „acest fapt creează un risc major pentru siguranța persoanelor LGBT atât în spațiul public, cât și în mediul profesional, educațional sau în interacțiunea cu autoritățile publice.” (stiripentruviata.ro). Totodată, președintele Asociației CERC – Centrul European de Resurse Creative este Mihai Diaconiuc, coordonator de proiecte al Fundației Tineri pentru Tineri, organizație care militează, de ani de zile, pentru introducerea educației sexuale în școli. Fundația Tineri pentru Tineri se numără, de altfel, între organizațiile membre ale Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC), federație ce a trimis recent premierului Viorica Dăncilă o scrisoare deschisă prin care solicită reluarea tuturor demersurilor pentru finalizarea, aprobarea și implementarea Strategiei Naționale pentru Educație Parentală: „Ne dorim să ne creștem copiii, astfel încât să înlăturăm stereotipurile de gen, care influențează traseele de viață diferite ale fetelor și băieților”, se arată în text (activenews.ro). Reamintim că în anul 2016 România a ratificat „Convenția de la Istanbul”, document potrivit căruia genul nu este un dat biologic, ci un rol asumat. Cu alte cuvinte, fiecare individ are dreptul să hotărască dacă este femeie, bărbat sau altceva, indiferent de sexul biologic, având totodată posibilitatea să opteze pentru unul din cele peste 114 genuri (!) identificate până în prezent. Documentul mai prevede că teoriile de gen se vor regăsi și în viitoarea curriculă școlară. Ne dorim o astfel de educație pentru copiii din România? Întrebări de interes general Nu în ultimul rând, dorim să adresăm Ministerului Culturii, instituție finanțată din bani publici, următoarele întrebări de interes general: 1. Care este conținutul programului „ACCES: Porți deschise. Minți deschise” și ce pregătire au persoanele desemnate să ofere cursuri elevilor și părinților? 2. Ce informații li se vor oferi elevilor și părinților în cadrul acestui program? 3. Cum supraveghează Ministerul Culturii, respectiv Administrația Fondului Cultural Național, desfășurarea acestui program? 4. După cum aflăm de pe site-ul instituției, „misiunea Administraţiei Fondului Cultural Naţional este să finanțeze proiecte ce susțin creaţia contemporană românească și valorizarea patrimoniului, ce contribuie la buna înţelegere a fenomenelor artistice precum şi la accesul cât mai larg al publicului la cultură”. În ce măsură educația pentru sănătate și educația parentală intră în sfera de interes a Administraţiei Fondului Cultural Naţional? 5. Dacă misiunea Administraţiei Fondului Cultural Naţional este valorizarea patrimoniului național, de ce aceeași instituție finanțează programe care pun într-o lumină defavorabilă rolul și misiunea Bisericii Ortodoxe, căminelor culturale sau a sărbătorilor locale, puncte de reper într-o societate lipsită, din ce în ce mai mult, de modele autentice? În concluzie, solicităm organizatorilor să publice programul detaliat al activităților desfășurate în cadrul proiectului „ACCES: Porți deschise. Minți deschise”, numele și atribuțiile persoanelor desemnate să coordoneze activitățile, iar părinților și cadrelor didactice le recomandăm să se documenteze temeinic înainte de a lua decizia implicării copiilor în programe susținute de organizații care militează deschis împotriva familiei tradiționale și a ethosului românesc. Reamintim părinților că articolul 29, 6 din Constituţia României prevede că „părinţii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor minori a căror responsabilitate le revine”, în timp ce art. 48, 1 aminteşte despre „îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor”, drept şi îndatorire reluate şi de către Noul Cod Civil. Din acest punct de vedere, orice părinte poate alege să nu-și implice copilul minor în activități contrare principiilor morale. Facem apel la conștiința părinților din România de a-și exercita drepturile garantate prin lege și de a-și proteja copiii în fața ofensivei fără precedent împotriva inocenței lor, a valorilor și identității poporului român. Indiferența și neimplicarea pot genera mutații și prăbușiri devastatoare și iremediabile, fără precedent, la nivelul persoanei, al familiei și comunității.

Irina NASTASIU