Doar 960 de nemțeni au fost nemulțumiți de comerțul local /  Raport OPC pentru anul 2014  

OPC2Pentru asigurarea activităţii de supraveghere şi control, echipele de control din cadrul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor din Neamţ au desfăşurat, anul trecut, nu mai puţin de 2520 de acţiuni, în creştere faţă de anul 2013 când s-au desfăşurat un număr de 1861 de acţiuni, privind conformitatea produselor sau a serviciilor alimentare, nealimentare şi financiare.

Ca urmare a constatării nerespectarii prevederilor legale de către operatorii economici verificaţi, în 1813 cazuri au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni    pecuniare în valoare de 1.926.700 lei, cu încasarea operativă a unui sfert din sumă şi măsuri complementare de oprire temporară până la remedierea deficienţelor sau oprire definitivă de la comercializare, pentru limitarea prejudicierii consumatorilor. Valoarea mărfurilor neconforme identificate de comisarii CJPC Neamt şi oprite definitiv de la comercializare a fost de aproape 200.000 de lei.

„În vederea creşterii eficienţei activităţii CJPC Neamţ, în situaţia în care au existat prezumţii că unele produse  verificate pot prezenta neconformităţi (inclusiv în cazul celor sesizate sau reclamate), au fost desfăşurate acţiuni preventive de prelevare şi testare în laboratoare pentru un număr de 22 tipuri de produse (produse de panificaţie, preparate din carne, peşte, băuturi, produse textile). Rezultatele de laborator au confirmat prezumţiile comisarilor pentru 50% dintre produsele analizate, care s-au dovedit a fi neconforme şi ca urmare au fost oprite de la comercializare”, a preciza ing. Natalia Hruşcă, şefa CJPC Neamţ.

Anul trecut au fost dispuse 73 actiuni tematice de control – în domeniul alimentar, nealimentar sau financiar.  Pentru verificarea îndeplinirii responsabilităţilor şi prevederile legale, precum şi a îndeplinirii măsurilor dispuse de către comisari  prin procesele verbale întocmite, unele tematici de lucru au caracter permanent, altele sunt cu caracter anual repetititiv. Cele mai multe au evidenţiat lipsa conformităţii produselor sau serviciilor privind bunuri de consum. Pe locul secund se află serviciile destinate publicului şi petrecerii timpului liber.

O altă latură a activităţii desfăşurate de comisarii CJPC Neamt are la bază sesizările şi reclamaţiile cetăţenilor. Nemulţumirile cetăţenilor în legătură cu nerespectarea conformităţii produselor şi serviciilor prestate fac obiectul sesizarilor şi reclamaţiilor pe care aceştia le pot depune zilnic la CJPC Neamţ, direct la sediu, prin poştă prin poşta electronică sau prin fax. Potrivit competenţelor atribuite prin lege, CJPC Neamţ a primit şi înregistrat în anul 2014 un număr de 960 sesizari şi reclamaţii ( în scădere faţă de anul 2013 când s-au înregistrat 1006 reclamaţii).

Geanina NICORESCU