Din octombrie, planificări online la Buletine

*În cazul acestor solicitări, la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Piatra Neamţ va funcționa un ghișeu aparte

De luna viitoare, pietrenii au posibiliatea de a se planifica online în vederea depunerii documentelor, pentru obținerea cărții de identitate.

Avem în derulare introducerea sistemului de planificare on- line pentru eliberarea actelor de identitate. Apreciez că cel târziu la începutul lunii octombrie sistemul va fi funcțional. În acest sens, voi dispune înființarea unui ghișeu special pentru planificarile online. Urmează să încheiem contractul și să stabilim regulamentul de funcționare”, ne-a declarat Loredana Popescu, șefa de la Buletine.

Trecând de la acest aspect, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (5) din O.U.G. 97/2005, republicată, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor. În situaţii deosebite (dosare la care se efectuează verificări suplimentare, prevăzute de lege), termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Pentru dosarele care nu necesită verificări suplimentare, în anumite situaţii, respectiv motive medicale, deplasare urgență în altă localitate sau în alt stat, susţinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operaţiuni notariale, bancare, poştale, etc. şeful serviciului/persoana desemnată să coordoneze/conducă activitatea serviciului, la solicitarea cetăţeanului, poate să dispună eliberarea actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului.

Persoanele care doresc eliberarea actului de identitate înainte de termenul planificat la ghişeu, se vor prezenta în audienţă la şeful serviciului/persoana desemnată să coordoneze/conducă activitatea serviciului cu cererea tip primită de la ghişeul de primiri documente, în următorul interval orar: luni,marţi, miercuri şi joi, între 12.00 – 13.00, iar vineri 12.00 – 12.30.

Pentru eliberarea cărții de identitate înainte de termenul planificat la ghişeu, nu există nici o taxă suplimentară.

Nu pot fi soluţionate înainte de termenul planificat la ghişeu cererile de eliberare a actelor de identitate, la care sunt necesare verificări suplimentare, respectiv pierdere buletin de identitate, verificări majori fără acte de identitate, neconcordanţe în actele de stare civilă, aviz de la serviciul de paşapoarte pentru schimbarea domiciliului din străinătate în România, verificări cetăţenie, verificări fizionomie, verificări declaraţii pe propria răspundere în cazurile prevăzute de lege, verificări persoane din categoria celor lipsite de adăpost, verificări în evidenţele altor servicii,etc.

De regulă, la nivelul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Piatra Neamţ termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 10 zile lucrătoare. În situaţii deosebite în care, din motive obiective, se stabileşte termenul de soluţionare a cererilor de eliberare a actului de identitate într-o perioada mai mare de 10 zile lucrătoare, cetăţenii sunt informaţi la ghişeele serviciului de evidenţă a persoanelor.

V. ANDRIEȘ